سرویس سینمایی هنرآنلاین: فصل پاییز، فصل پرکاری بازیگران سینماست. این روزها همه اهالی سینما سخت مشغول کار و فعالیت هستند تا بتوانند بهترین اثر خود را به جشنواره فیلم فجر برسانند.

در این میان بازیگران نقش بسیار پررنگی در هر فیلم دارند. امسال نیز پس از پرکردن فرم حضور در جشنواره از سوی فیلمسازان متقاضی تقریبا بخشی از بازیگران مرد پرکار سینمای ایران مشخص شدند. در این مجال نگاهی به لیست فیلم‌ها و کارنامه بازیگران مرد می‌اندازیم و منتظر می‌نشینیم تا ببینیم سیمرغ بلورین بر دوش کدامیک از آن‌ها می‌نشیند.

سیامک صفری

سیامک صفری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که سابقه نامزدی در جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم "اعترافات ذهن خطرناک" را دارد، امسال در جشنواره سی و پنجم با شش فیلم حضور خواهد داشت. "سوفی و دیوانه"، "کارگر ساده نیازمندیم"، "انزوا"، "نرگس مست"، "فراری" و "پشت دیوار سکوت" فیلم‌هایی هستند که صفری احتمالا با آن‌ها در جشنواره حضور خواهد داشت.

اذرنگ بیست و یک روزبعد

حمیدرضا آذرنگ

آذرنگ که سال‌های سال در عرصه تئاتر فعالیت داشته است این روزها در سینما، روزهای شلوغی را سپری می‌کند. وی در سال 1390 با بازی در فیلم سینمایی "ملکه" توانست قدرت خود در بازیگری سینما را به رخ کشیده و یکسال بعد در فیلم "آسمان زرد کم عمق" به ایفای نقش بپردازد . او با حضور در سریال‌های "جاده قدیم"، "قرعه"، "شاهگوش" و "دندون طلا" توجه مخاطبان تلویزیونی را نیز به خود جلب کرد و سال گذشته با فیلم "آاااادت نمی‌کنیم" به فجر پا گذاشت. امسال نیز این بازیگر با فیلم‌های "دعوتنامه"، "قاتل اهلی"، "آذر، رگ خواب" و "بیست و یک روز بعد" برای کسب سیمرغ نبرد می‌کند.

پژمان بازغی

بازغی در جشنواره امسال با شش  فیلم بلند سینمایی حضور خواهد داشت. او در جشنواره امسال با فیلم‌های "فصل نرگس"، "اسرافیل"، "دریاچه ماهی"، "چهل کچل"، "شاخ کرگدن" و "توچال"  حضور خواهد داشت.

پژمان بازغی در توچال

 مهدی پاکدل

 پاکدل که از تئاتر به سینما آمده است و در کنار بازیگری در سینما و تلویزیون تجربه کارگردانی را نیز پشت سر گذاشته است، امسال با "خانه کاغذی"، "نرگس مست"، "بن بست وثوق" و  "ماجرای نیمروز" پا به جشنواره می‌گذارد.

 رضا ناجی

رضا ناجی که توانست برای "آواز گنجشک‌ها" جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم برلین را  از  آن خود کند، سال گذشته در "نهنگ عنبر" ایفای نقش کرد و حالا امسال  در "نهنگ عنبر 2" به کارگردانی سامان مقدم، "نیوکاسل" ساخته محسن قصابیان، "پا توی کفش من نکن" به کارگردانی رضا صفایی و "چهل کچل" کاری از صادق دقیقی، حضور یافته است.

علاوه بر این پنج بازیگر که هر کدام با چند فیلم در جشنواره حضور خواهند داشت، حمید فرخ نژاد با  فیلم‌های "بی‌حساب"،  "گشت ارشاد 2" و "خوب، بد، جلف"؛ مهرداد صدیقیان  با فیلم‌های "زرد"، "سهیلا" و "ماجرای نیمروز"؛  شهرام حقیقت‌دوست با "زیر سقف دودی"، "زرد" و "لابی"؛ فرهاد اصلانی که امسال با فیلم "دختر تنها" بازیگری بود که توانست رکورددار دریافت جوایز بین‌المللی باشد، با "ماجان"، "زیر سقف دودی" و  "یک روز بخصوص"، پولاد کیمیایی با "قاتل اهلی"، "گشت ارشاد 2" و "خفه‌گی"، مصطفی زمانی با "یک روز بخصوص"، "سارا و آیدا" و "لابی" و بابک حمیدیان با "کاناپه"، "سهیلا" و  "خرگیوش" در جشنواره حضور دارند.

همچنین حسام نواب صفوی با فیلم "زیر سقف دودی" و  "نهنگ عنبر 2"؛ رضا کیانیان با "فراری" و تقصیر من نیست"؛ سعید آقاخانی با "آباجان" و "دارکوب"؛ پرویز پرستویی با "خانه کاغذی" و "قاتل اهلی"؛  آتیلا پسیانی با "بی‌حساب" و  "نگار"؛ صابر ابر با "ویلایی‌‌ها" و  "تابستان داغ"، هومن سیدی با "کمدی انسانی" و  "مادری"،  علیرضا شجاع‌نوری با "کمدی انسانی" و "نگار"، شهروز دل‌افکار با "بی‌نامی" و  "زرد"؛ ساعد سهیلی با "گشت ارشاد 2"  و  "ماهور"؛ سیامک انصاری با "ساعت پنج عصر" و "خرگیوش"، هادی حجازی‌فر با "گیلدا" و "ماجرای نیمروز"؛  حامد بهداد با "مونا" و "سد معبر"؛ شاهرخ فروتنیان با "دختری با شال قرمز" و "ایستگاه اتمسفر"؛ امیر آقایی با "فصل نرگس" و  "بدون تاریخ بدون امضا"، همایون ارشادی با "ایتالیا ایتالیا" و "خرگیوش"؛ جواد عزتی با "خرگیوش" و "ماجرای نیمروز"؛ جمشید هاشم‌پور با "ملی و راه‌های نرفته‌اش" و "انزوا" ، حمیدرضا پگاه با "رقص پا" و "گیلدا"در جشنواره حضور دارند.

نوید محمدزاده که سال گذشته خوش درخشید، امسال تنها با  فیلم "خفه‌گی" در جشنواره حضور دارد. امیر جعفری نیز با حضور در فیلم "ساعت 5عصر" مدیری حضور دارد. داریوش ارجمند، عزت الله انتظامی، امین تارخ، امیرعلی دانایی، مهدی احمدی، امیرجدیدی ، آرمان درویش  و شهاب حسینی نیز از جمله بازیگرانی هستند که در جشنواره سی و  پنجم  تنها با یک فیلم حضور دارند.

حال باید دید از میان فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر که فرم پرکرده‌اند قرعه فال به نام کدامیک از فیلم‌ها می‌افتد و سیمرغ بلورین جشنواره بر دوش کدامیک از این بازیگران سینمای ایران می‌نشیند.