سرویس سینمایی هنرآنلاین: کری فیشر نویسنده و بازیگر که برای بازی در نقش نمادین پرنسس لیا در سری فیلم‌های "جنگ‌های ستاره‌ای" شهرت دارد، روز جمعه هنگامی که با هواپیما از لندن عازم لس آنجلس بود، دچار سکته قلبی شد.

بازیگر 60 ساله، ظهر جمعه، پس از آنکه هواپیما بعد از پرواز 11 ساعته در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس به زمین نشست، توسط پیراپزشکان اداره آتش‌نشانی لس آنجلس به مرکز پزشکی یوسی‌ال‌ای منتقل شد.

تاد فیشر برادر کری فیشر به هالیوود ریپورتر گفت خواهرش حدود ساعت 4 بعد از ظهر از اورژانس به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. تاد فیشر با وجود گزارش‌های قبلی گفت خواهرش شرایط پایدار ندارد.

فیشر که برای بازی در سریال کمدی "Catastrophe" و تبلیغ کتاب خاطرات جدیدش "نویسنده خاطرات پرنسس" به لندن سفر کرده بود، زمانی در پرواز یونایتد ایرلاینز دچار حمله قلبی شد که هواپیما به فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس نزدیک شده بود. تعدادی از مسافران در توئیتر نوشتند که خدمه پرواز و مسافران اقدامات اولیه پزشکی را روی او انجام دادند.

آنا آکانا ستاره یوتیوب که در پرواز یونایتد ایرلاینز با فیشر همسفر بود، نوشت: کری فیشر برای حدود 10 دقیقه یا چیزی در این حدود نفس نمی‌کشید.

مارک همیل همبازی فیشر در "جنگ‌های ستاره‌ای" و خیلی دیگر از دوستانش در هالیوود مانند ویلیام شاتنر در شبکه‌های مجازی برای او آرزوی بهبودی کردند.