سرویس سینمایی هنرآنلاین: کاوه سجادی‌حسینی کارگردان که سال گذشته فیلم سینمایی "بوفالو" را روانه پرده سینماها کرد، این روزها مشغول نگارش فیلمنامه‌ای جدید است.

او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود گفت: در حال بازنویسی فیلمنامه "نبودنت" به همراه صادق خوشحال و فرهاد دلارام هستیم که قراراست به تهیه‌کنندگی سحر صباغ‌سرشت به سرانجام برسد.

سجادی حسینی افزود: تلاشمان این است که فیلمنامه کاملی ارائه دهیم، البته این عنوان به طور موقت انتخاب شده است. "نبودنت" از فضای اجتماعی دارد و قصه‌ای عاشقانه و زنانه‌ با تم مهاجرت است. البته مهاجرت‌های بی‌جا که باعث فروپاشی خانواده می‌شود مد نظر ما قرارگرفته است.

وی درباره بازیگران این فیلم نیز اظهار کرد: پیش‌تولید کار هنوز آغاز نشده است و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم. قطعاً از بازیگران خوب و چهره سینمای ایران که مدنظر داریم بهره خواهیم گرفت.

کارگردان "شب، بیرون " همچنین درباره زمان کلید خوردن و نمایش این فیلم بیان کرد: تلاش می‌کنیم که فیلم را برای حضور در جشنواره بین‌الملل فیلم فجر برسانیم. البته این به هیئت انتخاب بستگی دارد که این فیلم در آن زمان اکران شود یا خیر، اما فیلم را در بهمن و اسفندماه فیلمبرداری خواهیم کرد و می‌خواهیم آهسته و پیوسته کارکنیم تا یک اثر قابل‌تأمل و خوب را وارد سینمای ایران کنیم.

سجادی حسینی علاوه بر این‌ها این روزها مشغول راه‌اندازی یک مدرسه سینمایی نیز هست، او درباره این مدرسه فیلمسازی گفت: در نظر داریم در موسسه خصوصی "برگ " این کار را انجام دهیم و نگاهمان آموزش سینماگران مستقل است. در واقع کسانی که ثبت‌نام می‌کنند در این مدرسه چند ترم را پشت سر می‌گذارند و در تمام شاخه‌ها مانند فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و... کسب تجربه می‌کنند. این مدرسه با نگاهی به مدرسه‌های اروپایی این کار را انجام می‌دهد تا سینماگران مستقلی وارد فضای سینمایی شوند و بتوانند خودشان به‌صورت مستقل فعالیت کنند.

وی درباره تفاوت این مدرسه فیلمسازی با سایر آموزشگاه‌ها و مراکزی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: تفاوتی با سایر مدارس فعال در این زمینه ندارد، چرا که خروجی همه تربیت فیلمساز است، اما تلاش من این است که نیروهای تازه‌نفسی وارد شوند که به سینما کمک کنند و از آن‌ها نیز در این زمینه حمایت می‌کنیم، چرا که فیلمسازی مانند بازیگری نیست که دانشجو را بخواهیم به کسی معرفی کنیم تا انتخاب شود و بتواند فعالیت داشته باشد. این بچه‌ها در مدرسه آماده می‌شوند برای ورود به فضای حرفه‌ای، علاوه بر این تجربیات خودم را به آن‌ها منتقل می‌کنم چراکه باید از همان ابتدا این بچه‌ها وارد کار شوند. برای ما مدرک خیلی مهم نیست و بیشتر فضایی ایجاد کردیم تا کار کنند و یاد بگیرند. حالا چقدر در این راه موفق باشیم باید منتظر آینده ماند.

 این کارگردان جوان ادامه داد: ما مدارس خیلی خوبی داریم و در آن‌ها اتفاقات خوشایندی می‌افتد، اما جای شیوه‌های دیگر تدریس در این فضا خالی بود و ما تلاش می‌کنیم این کار انجام شود.

سجادی حسینی بابیان اینکه قصد داریم سینماگران جوان را با سینمای ایران آشتی دهیم گفت: یکی از مشکلات ما در سینمای ایران این است که بیشتر جوانان سینمای ایران را دوست ندارند و بیشتر با سینمای جهان آشنا هستند تا سینمای خودمان، به همین دلیل تصورشان از سینما چیز دیگری است. ما تلاشمان این است که جلوی سرخوردگی این بچه‌ها را پس از ورود به سینما بگیریم و آن‌ها را با سینمای ایران آشتی دهیم.

کارگردان "بوفالو " در ادامه فعالیت‌های خود این روزها به‌عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب آثار جشنواره حسنات نیز مشغول فعالیت است. او دراین‌باره گفت: جشنواره حسنات به همت مرحوم زاون قوکاسیان راه اندازه شد والان راه خودش را پیداکرده است و بسیاری از برگزیدگان این جشنواره، امروز از فعالان سینمای ایران هستند.

وی ادامه داد: در این دوره 540 اثر رسیده است که باید ببینیم و از میان آن‌ها انتخاب کنیم. فیلم‌هایی که می‌بینم خیلی خوب و خوش‌فکرانه ساخته‌شده‌اند و انتخاب از میان این آثار، کار سختی است، اما این مسئله، نوید خوبی به سینمای ایران می‌دهد، چرا که فیلم‌سازان جوان خوبی وارد این عرصه می‌شوند. خود من هم که از فضای فیلم کوتاه وارد سینما شده‌ام با دیدن این فیلم‌ها بار دیگر وسوسه می‌شوم که به سراغ ساخت فیلم کوتاه بروم.