به گزارش هنرآنلاین، سریال تلویزیونی "شکوه یک زندگی" با حضور بازیگرانی چون بیتا سحرخیز و نازنین فراهانی، تولید خود را با سفری از جنوب به شمال کشور آغاز کرد.

بیتا سحرخیز در نقش (نارگل) به همراه نازنین فراهانی در نقش (حلما) در روستای غریب محله شهرستان بهشهر  استان مازندران مقابل دوربین رفتند.

داستان قصه در این لوکیشن‌ها به این شکل است که نارگل  برای جستجو و پیدا کردن همسر مفقودالاثرش از شمال کشور راهی جنوب و مناطق جنگی و بیمارستان‌های مرزی شده، در رختشوی‌خانه‌ای مردمی که با کمک و حضور زنان برای شستشوی لباس‌های رزمنده‌ها اداره می‌شود، حلما را با خود از جنوب به روستایی در شمال و محل زندگیاش است، می‌آورد.  همچنین حلما زنی است که در بمب‌باران‌های مناطق مسکونی هشت سال دفاع مقدس همه خانواده خود را به یکجا از دست داده است.

سریال شکوه یک زندگی

"شکوه یک زندگی" کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما، برای تولید در پاییز و زمستان 95، در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای، با انتخاب بازیگرانی چون؛ بیتا سحر خیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، مریم کاظمی، حسام محمودی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، کوروش سلیمانی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر،  ساقی زینتی،  مهری آل آقا و تعدادی دیگر بازیگران استانی مازندران مقابل دوربین میرود.

مسئله "شکوه یک زندگى"، در تکریم همسران شهدا وجاوید الاثرهایى است که با استقامت و امیدوارى براى رسیدن خبر و نشانه‌اى از عزیزانشان ، سال‌ها به تنهایى بار زندگى خود وفرزندانشان را به دوش کشیدند و شکوهِ یک زندگى را به نمایش گذاشتند.

اما  داستان کلی این مجموعه درباره یحیى معلم جوان روستاست که  به عنوان نیروی داوطلب و مردمی، به جبهههاى جنگ اعزام می‌شود ، نارگل همسرجوانش که باردار است به همراه دوکودک خردسالش چشم انتظار بازگشت یحیى است که خبرهاى مختلفى به نارگل می‌رسد ، از شهادت تا مجروح  شدن و درنهایت خبرمفقود‌الاثر شدن یحیى...... نارگل اما روایت دیگرى براى خود دارد. روایتى با طعم امید  ازشهادت ، اسارت، مجروح شدن و سرانجام ...

عوامل اصلی مجموعه تلویزیونی عبارتند از: نویسنده فیلمنامه اولیه: شعله شریعتی، نویسنده فیلمنامه نهایی: مرجان اشرفی زاده، تهیه کننده: امیرعباس کنی، کارگردان: رضا بهشتی، مجری طرح: مسعودانتظاری، دستیاریکم و مدیر برنامه ریزی: بهرام ملکی علوی، دستیار کارگردان: محمد عزیزی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، طراح چهره پرداز : مهرداد  قلی پور، مدیر صدابردار ی: عبدالرضا حیدری، مدیرتصویربرداری: عبدالله عبدی نسب، مدیر تولید: محمد ریحان صفت، تدوین:  سینا گنجوی، ساخت موسیقی: امیر رجبی.