شرکت فاکس قرن بیستم اولین آنونس رسمی فیلم جدید مجموعه سینمایی "سیاره میمون‌ها" را منتشر کرد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: "جنگ سیاره میمون‌ها" (War For The Planet Of The Apes) از 14 ژوئیه 2017 روی پرده سینماها می‌رود.

مت ریوز بار دیگر روی صندلی کارگردانی نشسته و اندی سرکیس هم نقش سزار، رهبر یک اجتماع از میمون‌های هوشمند را تکرار کرده است. داستان "جنگ سیاره میمون‌ها" ادامه در ادامه وقایع فیلم "طلوع سیاره میمون‌ها" (2014) روی می‌دهد. در آن فیلم شرایط صلح میان انسان‌ها و میمون‌ها برای همیشه زیر پا گذاشته شد و هر دو گونه برای جنگ پایانی آماده شدند.

در فیلم جدید، سزار و میمون‌های تحت امر او ناچار به تقابلی مرگبار با ارتش انسان‌ها به رهبری یک سرهنگ بی‌رحم (با بازی وودی هارلسن) می‌شوند و این نبرد است که سرنوشت هر دو طرف را مشخص می‌کند.

War for the Planet of the Apes

ریوز فیلمنامه "جنگ سیاره میمون‌ها" را با همکاری مارک بامبک، پیتر چرنین و دیلن کلارک نوشته است. استیو زان، ایمیا میلر، کارین کانووال و تری نوتاری، از دیگر بازیگران فیلم هستند. ریوز "طلوع سیاره میمون‌ها" را هم کارگردانی کرد.

"ظهور سیاره میمون‌ها"، اولین فیلم سری جدید "سیاره میمون‌ها" در سال 2011 حدود 481.8 میلیون دلار فروخت. "طلوع سیاره میمون‌ها" حدود 710.6 میلیون دلار به دست آورد.

مجموعه رسانه‌ای "سیاره میمون‌ها" شامل 9 فیلم سینمایی، دو مجموعه تلویزیونی و چند قصه مصور است. این مجموعه از فیلم "سیاره میمون‌ها" (1968) با بازی چارلتن هستن آغاز شد که خود اقتباسی از رمانی نوشته پی‌یر بوله در سال 1963 بود. آن فیلم چهار دنباله سینمایی به همراه داشت. "سیاره میمون‌ها" ششمین فیلم این مجموعه بود که سال 2001 به کارگردانی تیم برتن ساخته شد.