سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در حاشیه نشست چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم "یاس"، به توزیع قاچاق دو فیلم"فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی و "ابدو یک روز" به کارگردانی سعید روستایی و همچنین دانلود 600 هزار نسخه‌ای این فیلم در روز اول توزیع آن در نمایش خانگی اشاره کرد: 

او گفت: در ابتدا متوجه شدیم که این فیلم‌ها در بروجرد و اصفهان به این طریق در دسترس مردم قرار گرفته است با کمک نیروی انتظامی اسامی لازم را به دست آوردیم و در حال پیگیری آن هستیم. در فضای مجازی هم تلاش‌هایی صورت گرفته است. البته باید بگویم عددی که اعلام شده بود، مورد تأیید ما نیست، اما ما FCPهایی که امکان دانلود فیلم را فراهم کرده‌اند، مورد پیگیری قرار دادیم و جریمه و مجازات لازم اتفاق می‌افتد. برای رفع این معضل نیازمندیم با دستگاه‌های مختلف همکاری کنیم، امیدواریم که در دوره جدید وزیر فرهنگ و ارشاد که خودشان هم علاقه‌مند به مدیریت فضای مجازی هستند کمک کنند این معضل حل شود.

وی در ادامه افزود: وزیر سابق آقای جنتی دستورات لازم را برای حل این مسئله داده بودند و از وزیر جدید هم تقاضا داریم که دستور اکید بدهند که این موضوع پیگیری شود.