سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمدحسین زارعی‌فرد بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو باهنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود گفت: مدتی از کشور دور بودم. در این مدت اتفاق خاصی در عرصه سینما و تلویزیون رخ نداده است و بیشتر به نظر می‌رسد سال‌های کم‌کاری بوده است، اما در حال حاضر مشغول بازی در سریال "سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی هستم. بازی در فیلم "زیر سقف دودی" خانم درخشنده را هم به پایان رساندم که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت یک فیلمنامه هم نوشتم که آن را در اختیار کمال تبریزی گذاشتم و امیدوارم منشأ یک فیلم سینمایی قابل‌قبول قرار بگیرد.

بازیگر فیلم "آژانس شیشه‌ای" در ادامه درباره وضعیت امروز سینما و تلویزیون بیان کرد: درزمینهٔ هنرها به‌طور اعم و سینما و تلویزیون به‌طور اخص به نظر می‌رسد زیرساخت‌های انسانی فوق‌العاده قوی داریم و معتقدم این قوم و قبیله‌ای که در ایران زندگی می‌کند صاحب همان ژنی است که سعدی و ابن‌سینا و سایر بزرگان ما در آن پرورش پیدا کردند. این توانایی و این ژن هنوز وجود دارد و ما در عرصه هنر مثل تمام عرصه‌ها حرف برای گفتن بسیار داریم ولی باید زمینه آن فراهم شود.

زارعی‌فرد ادامه داد: با کمال تأسف احساس می‌کنم، مشغولیت‌های حاکمیتی ما امروز چیزهای دیگری است و به همین جهت نیز به قلمرو فرهنگ و هنر کمتر توجه شده است. امیدوارم با توجه به توانایی‌های خاصی که در این زمینه‌داریم در آینده جوان‌های برومند و استعدادهای نو ما شکوفا شوند و بتوانیم مثل گذشته باعث افتخار جامعه بشری باشیم و مثل گذشته در فرهنگ جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم و جای پای ایرانی را در فرهنگ جهانی محکم‌تر کنیم، اما در کنار این‌ها از نظر کمی در حال حاضر توجه خیلی زیادی به سینما و تلویزیون ما نمی‌شود و همان‌طور که گفتم این جای تأسف دارد.