به گزارش هنرآنلاین، افسانه بایگان در برنامه "آبان" از شروع کار خود با حضور در سریال "سربداران" وحذف بازی‌اش در این مجموعه و توصیه امام خمینی(ره) درباره این سریال گفت و بعد پیرامون علت ممنوع‌الکاری و کناره‌گیری خودخواسته خود از کار توضیح داد.

به گفته این بازیگر سینما کارگردانانی که در ابتدای کار خود با آنها کار کرده نقش مهمی در پرورش بازیگرانی داشتند که قرار بود به عنوان الگو معرفی شوند و همان‌ها زمینه آشنایی او با کتاب‌های دکتر علی شریعتی را فراهم کردند.

بایگان در این گفت‌وگو تاکید کرد که در ابتدا خیلی ماجراجو بوده و به تدریج به آرامش رسیده است. این بازیگران خود را یکی از طرفداران و علاقه‌مندان فروغ فرخزاد معرفی می‌کند که بسیار به اشعار این هنرمند از جوانی وابسته بوده است. 

بخش‌هایی از صحبت‌های افسانه بایگان در این گفت‌وگو از این قرار است: آزمون و خطاها در سینمای بعد از انقلاب درباره من اتفاق افتاد... بازی من مسئولان را نگران کرده بود... نمی‌دانستند با ستاره‌های سینما چه کنند... حضور ما نگران‌کننده بود... خیلی ماجراجو بودم...

برنامه "آبان" برنامه‌ای درباره زنان است که به گفت‌وگو با شخصیت‌های زن معاصر در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری،‌ ورزشی‌ و علمی و... می‌پردازد. این برنامه به کارگردانی مهرداد شاملو و بهروز داوودی روزهای شنبه روی سایت آپارات قرار می‌گیرد.

"آنتن استودیو" تهیه‌کننده، مهدیا عابدی سردبیر و کتایون کیخسروی مشاور رسانه‌ای برنامه "آبان" هستند.