سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "مهتاب" (Moonlight) به کارگردانی بری جنکینز، در یک پیروزی قاطع که شاید نشانه‌ای از موفقیت در فصل جوایز سینمایی باشد، جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بیست و ششمین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام را از آن خود کرد که برندگان آن بامداد سه‌شنبه به وقت ایران در مراسمی در سیپریانی وال استریت در منهتن در نیویورک معرفی شدند.

به گزارش ورایتی، "مهتاب" که زندگی یک مرد جوان سیاه‌پوست را از کودکی تا بزرگسالی در محله‌ای خشن در میامی دنبال می‌کند، بجز جایزه اصلی، سه جایزه دیگر شامل بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم منتخب تماشاگران و بهترین گروه بازیگری را هم از آن خود کرد.

"زنان خاص" به کارگردانی کلی رایکارت، "هر کس چیزی می‌خواهد" به کارگردانی ریچارد لینکلیتر، "منچستر بای د سی" به کارگردانی کنت لونرگان و "پترسن" به کارگردانی جیم جارموش، رقبای "مهتاب" در بخش بهترین فیلم بلند داستانی بودند.

ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی برای فیلم "او" (Elle) به کارگردانی پل ورهوفن جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او در این فیلم نقش مدیر ارشد یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی را بازی می‌کند که در خانه‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و بعد از این اتفاق در پی انتقام است. "او" نماینده فرانسه در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2017 است.

هوپر که آشکارا انتظار دریافت این جایزه را نداشت، گفت: نفسم بند آمده است. نمی‌توانم حرف بزنم. انتظارش را نداشتم. به من گفته بودند که این یک جایزه آمریکایی است. تو فرانسوی هستی و هیچ‌وقت چنین جایزه‌ای را به تو نمی‌دهند.

هوپر برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن، کیت بکینسیل برای "عشق و دوستی"، آنت بنینگ برای "زنان قرن بیستم"، روث نگا برای "عاشقانه" و ناتالی پورتمن برای "جکی" را به عنوان رقیب پیش روی خود داشت.

کیسی افلک برای بازی در "منچستر بای د سی" (Manchester by the Sea) در نقش یک سرایدر تنها که پس از مرگ برادر بزرگش مجبور می‌شود از پسر نوجوان او مراقبت کند، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. جف بریجز برای "اگر از آسمان سنگ هم ببارد" (Hell or High Water)، آدام درایور برای "پترسن"، جوئل اجرتن برای "عاشقانه" و کریگ رابینسن برای "موریس از آمریکا" دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد بودند.

"منچستر بای د سی" با نامزدی در چهار بخش پیشتاز نامزدهای جوایز گاتام بود.

همان‌طور که قبلاً اعلام شده بود ایمی آدامز و ایتن هاوک بازیگران و الیور استون کارگردان در این دوره جوایز گاتام تقدیر شدند.

جوایز گاتام یکی از اولین رویدادهای فصل جوایز سینمایی و در کنار جوایز اسپیریت، یکی از دو جوایز مهم است که دستاوردهای حوزه فیلم مستقل را مورد تقدیر قرار می‌دهد. شناخته شدن یک فیلم در جوایز گاتام می‌تواند به موفقیت‌های سینمایی پایان سال کمک کند.

سال گذشته فیلم "مرکز توجه" به کارگردانی تام مکارتی جایزه گاتام بهترین فیلم بلند داستانی را دریافت کرد و بعداً برنده جایزه اسکار بهترین فیلم هم شد. دو سال پیش هم سال گذشته "بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو هر دو جایزه را برد.

چند هیئت داوری مجزا شامل منتقدان و فیلمسازان درمورد برندگان بخش‌های مختلف تصمیم گرفتند و سینماروها نیز برنده جایزه فیلم منتخب تماشاگران را به صورت آنلاین انتخاب کردند.

جوایز گاتام بر فیلم‌های مستقل آمریکایی ساخته کارگردانان ساکن آمریکا یا متولد آمریکا متمرکز است.

فهرست برندگان بیست و ششمین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام به شرح زیر است:

بهترین فیلم بلند داستانی: "مهتاب" به کارگردانی بری جنکینز و تهیه‌کنندگی ادل رومانسکی، ددی گاردنر و جرمی کلاینر

بهترین مستند: "او. جی.: ساخت آمریکا" (O.J.: Made in America) به کارگردانی ازرا ادلمان و تهیه‌کنندگی کارولاین واترلو، ازرا ادلمان، تامارا رزنبرگ، نینا کریستیچ، دیردری فنتن و آرین لیدن

جایزه کارگردان نوظهور بینگام ری: تری ادوارد شولتس برای "کریشا" (Krisha)

بهترین فیلمنامه: "مهتاب" نوشته تارل آلوین، فیلمنامه از بری جنکینز

بهترین بازیگر مرد: کیسی افلک برای "منچستر بای د سی"

بهترین بازیگر زن: ایزابل هوپر برای "او"

سریال نوظهور – بلند: "دوست دختر سابق دیوانه" (Crazy Ex-Girlfriend) از ریچل بلوم و آلین براش مکنا (The CW)

سریال نوظهور – کوتاه: "داستان او" (Her Story) از جن ریچاردز و لورا زاک (herstoryshow.com)