سرویس سینمایی هنرآنلاین: اسامی نامزدهای جوایز جامعه بین‌المللی فیلم انیمیشن (ASIFA) دوشنبه شب اعلام شد.

"زوتوپیا" از شرکت دیزنی انیمیشن با 11 نامزدی بیشترین بخت را برای دریافت جوایز انی 2017 دارد. انیمیشن استاپ-موشن "کوبو و دو تار" از شرکت لایکا با 10 نامزدی در رده بعدی است. هر دو فیلم در بخش‌های بهترین فیلم بلند انیمیشن، کارگردانی، فیلمنامه و... نامزد شده‌اند.

"زوتوپیا" را بایرون هوارد و ریچ مور کارگردانی کرده‌اند. داستان فیلم در شهر مدرن زوتوپیا روی می‌دهد، جایی که در آن حیوانات از هر محیط زیست در آن زندگی می‌کند، اما وقتی ستوان جودی هاپس از راه می‌رسد متوجه می‌شود کار کردن به‌عنوان اولین خرگوش عضو اداره پلیس در بین حیوانات بزرگ و سرسخت، دشوار است و... جیسن بیتمن در "زوتوپیا" به‌جای نیک حرف می‌زند و جنیفر گودوین صداپیشه جودی است.

دیزنی و شرکت‌های وابسته آن در مجموع 38 نامزدی کسب کرده‌اند که شامل چهار نامزدی برای پیکسار و دو نامزدی برای "کتاب جنگل" از والت دیزنی استودیوز است. دریم‌ورکس انیمیشن با 18 نامزدی برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی‌اش در رده دوم قرار دارد.

بجز "زوتوپیا" و "کوبو"، دیگر نامزدهای بهترین فیلم بلند انیمیشن "پیدا کردن دوری" از پیکسار، "پاندای کونگ فو‌‌ کار 3" از دریم‌ورکس انیمیشن و "موانا" از دیزنی هستند. هر پنج فیلم در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن جوایز اسکار امسال نیز رقابت می‌کنند.

"راه طولانی به شمال" از ساکربلو پروداکشنز، "خانم هوکوسای" و "زندگی من به عنوان یک کدوسبز" از جی‌کیدز، "لاکپشت سرخ" از شرکت گیبلی و "نام تو" از کومیکس ویو فیلمز، جزو نامزدهای مستقل جوایز انی 44 هستند.

برندگان روز چهارم فوریه 2017 (16 بهمن) در مراسمی در رویس هال دانشگاه یوسی‌ال‌ای در لس آنجلس معرفی می‌شوند.

جوایز انی می‌تواند شاخصی برای پیش‌بینی انیمیشن برنده اسکار باشد. برندگان این جایزه و جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن از سال 2001 که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی این بخش را راه‌اندازی کرد تا 2006 یکی بودند، اما از آن به بعد اوضاع تغییر کرد. سال 2006 "پایکوبی" جایزه اسکار را برد، اما "ماشین‌ها" برنده جایزه انی شد.

در چند سال اخیر نیز برنده‌های این دو جایزه در مواردی یکی بوده‌اند. سال گذشته "پشت رو" تولید شرکت پیکسار هر دو جایزه را برد. دو سال پیش انیمیشن "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2" تولید دریم‌ورکس انیمیشن برنده جایزه انی بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، اما اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن به "قهرمان بزرگ 6" تولید دیزنی رسید.

سال 2013 "یخ‌زده" تولید دیزنی هر دو جایزه را از آن خود کرد. سال 2012 "شجاع" تولید دیزنی برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، در حالی که "رِک-ایت رالف" فیلم پیروز جوایز انی بود. سال 2011 هم "رنگو" هر دو جایزه را برد. سال 2010 "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید" دریم‌ورکس انیمیشن جایزه انی را به خانه برد، اما "داستان اسباب‌بازی 3" برنده اسکار شد.