سرویس سینما هنرآنلاین: اوایل سال جاری با آغاز کوچ اجباری آوارگان سوری به اروپا، مارک ویلکینز کارگردان آلمانی، سوئیسی تبار را واداشت تا تنها تماشاچی دریانوردی قایق‌های مرگ آفرین حامل مهاجران سوری نباشد. مارک با گوشی هوشمند خود عازم سواحل یونان و ایتالیا شد و صحنه‌های دلخراش ورود سیل مهاجران غیر قانونی را ثبت کرد.

کارگردان آلمانی حوادث زیر آب رفتن قایق‌های فرسوده و غرق شدن زنان و کودکان مهاجر را به صورت ویدیویی ضبط کرد و با بازماندگان قربانیان این تراژدی هولناک در جزایر یونان و ایتالیا مصاحبه‌های زنده به عمل آورد.

با توقف موج مهاجرت آوارگان سوری، ویلکینز به آلمان بازگشت و ضمن تماس با آنا لورا و استفان کوبسر هنرمندان آلمانی و نیز جهاد عبده بازیگر سوری، فیلمنامه‌ای تهیه کرد و از سکانس‌های ضبط شده یک فیلم کوتاه به نام "سفر خوش" (Bon Voyage) تولید کرد. دیری نپایید که فیلم "سفر خوش" در جشنواره بین‌المللی سن دیگو شرکت داده شد و جایزه برترین فیلم کوتاه را دریافت کرد.  

اکنون "سفر خوش" یکی از 10 فیلم فهرست کوتاه نامزدهای اسکار بهترین فیلم کوتاه زنده است و این شانس را دارد که به جمع پنج نامزد نهایی اسکار این بخش راه پیدا کند. انتظار می‌رود نمایش فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی، بتواند به افکار عمومی دنیا بفهماند که مردم سوریه با چه مشکلاتی روبرو هستند.