فیلم فانتزی "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" که با تأثیر از مجموعه داستان‌ها و فیلم‌های "هری پاتر" ساخته شده، از جمعه 18 نوامبر (28 آبان) در سینماهای جهان اکران شده است.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" (Fantastic Beasts and Where to Find Them) را دیوید ییتس کارگردانی کرده و ادی ردمین در آن به نقش نویسنده‌ای به نام نیوت اسکمندر ظاهر شده است.

داستان فیلم در 1926 روی می‌دهد و ماجراهای اسکمندر را در جامعه‌ای از ساحره‌ها و جادوگرها دنبال می‌کند. اسکمندر هفتاد سال پیش از آنکه هری پاتر در مدرسه کتاب او را بخواند، در قالب یک تور جهانی برای تحقیق و نجات مخلوقات جادویی به نیویورک می‌آید. اوضاع زمانی آشفته می‌شود که مخلوقات به طور تصادفی رها می‌شوند.

فیلمنامه را جی. کی. رولینگ، نویسنده مجموعه داستان‌های "هری پاتر" نوشته است. کاترین واترسن، آلیسن سودول، دان فوگلر، کالین فارل و جان وویت از دیگر بازیگران "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" هستند.

شرکت برادران وارنر تولیدکننده فیلم از همین حالا برای ساخت دنباله "جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها" برنامه‌ریزی کرده است. این شرکت به تازگی از حضور جانی دپ در فیلم دوم خبر داد. رولینگ ماه پیش در یک گردهمایی با حضور طرفداران اعلام کرد که برای ساخت پنج فیلم این مجموعه سینمایی برنامه‌ریزی کرده است.