به گزارش هنرآنلاین به نقل از فارس، بهرام عظیمی خالق انیمیشن‌های سیاساکتی، بابابرقی و ... که در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور دارد،  گفت: اولین‌بار است که به پیاده‌روی اربعین می‌آیم و این آمدن برای تجربه کردن نبود، من نامش را طلبیده‌شدن می‌گذارم.

وی ادامه داد: حدود 20 قبل روز با خانواده نشسته بودیم و همسر و فرزندانم پیشنهاد کردند برای اربعین برویم کربلا. من نمی‌پذیرفتم و استدلالم این بود که شلوغ است و گرفتاری زیاد دارد، چون تصاویری که از تلویزیون دیده بودم خیلی مسیر سخت و دشواری برای خانم‌ها و کودکان به نظر می‌رسید. کمی که صحبت کردیم، به یک باره قانع شدم، گفتم پس اگر خواستیم برویم پدر و مادرهای خودم و خانمم را هم می‌بریم. همه خیلی خوشحال شدند و حتی به اطرافیان خبر دادند. تا اینکه فردای همان روز یک پیامک از جشنواره چهل‌چراغ (جشنواره فیلم و عکس با موضوع امام حسین و اربعین) آمد که من در آن داور بودم. در پیامک مرا به کاروان هنرمندان رهسپار کربلا دعوت کرده بودند. یعنی از فاصله تصمیم‌گیری و قانع‌شدن تا دعوت شدن فقط یک روز طول کشید؛ من اسم این را می‌گذارم طلبیده‌شدن!

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون نظرتان چیست و آیا پشیمان هستید، گفت: اصلا و ابدا! جو و فضای اینجا حس و حال عجیبی دارد. من به عنوان یک هنرمند ـ که کمی اوضاع متفاوتی دارند، تحمل سختی کمتری دارند و به اصطلاح نازپرورده هستند ـ این همت را در خودم نمی‌دیدم که مثل افراد دیگر که پیاده از ایران تا کربلا میروند، بتوانم بیایم. من هم مسلمانم، عاشق دینمان هستم ولی خیلی باید انرژی، روحیه و انگیزه داشته باشی تا بتوانی این مسیر را بیایی. الان که آمدم اینجا تازه فهمیده‌ام که چه خبر است! یعنی موقعی که در فضا قرار می‌گیری با چیزی که از گزارش‌های تلویزیونی می‌بینی تفاوت دارد، از آن خیلی بالاتر است.

خالق انیمیشن "تهران 1500" افزود: من گاهی گزارش‌ها را که می‌دیدم پیش خودم می‌گفتم دارند اغراق می‌کنند، مگر می‌شود یک مسیر به این عظمت هر 10 متر به 10 متر سرویس دهند؟ از کجا می‌آورند، این‌ها که آدم‌های پولداری نیستند! اما وقتی آمدم اینجا شرمنده شدم. صاحب موکب زندگی‌اش را وقف این کار کرده است. بعد همین برادر عراقی که اینجا اینچنین پذیرایی می‌کند، می‌آید ایران، ما چه سرویسی به او می‌دهیم؟ کدامیک از ما در خانه‌مان باز است تا یک جرعه آب به او بدهیم؟!

این هنرمند کشورمان تصریح کرد: اگر از این همبستگی و انرژی میلیونی درست استفاده شود، خیلی کارها می‌شود کرد. این همبستگی که اکنون میان مسلمانان در مسیر پیاده‌روی وجود دارد، در هیچ گردهمایی یا هیچ‌کجای دنیا نیست. واقعاً دیوانه می‌کند آدم را!

عظیمی در پاسخ به این پرسش که اگر کسی از شما بپرسد پیاده‌روی اربعین چطور بود، آیا توصیه می‌کنید بیاید؟ اظهار داشت: حتما! هر کس بگوید خودم نوکرش هستم، هزینه‌اش را می‌دهم بیاید کربلا!