سرویس سینمایی هنرآنلاین: لیلا بوشهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین از فعالیت این روزهای خود گفت.

او دراین‌باره بیان کرد: این روزها مشغول بازی در نمایش " خاتون" هستم و پس از پایان اجرای این نمایش در یک فیلم سینمایی حضور خواهم داشت. در این فیلم سه بازیگر حضور دارند، دو زن و یک مرد و از آنجایی که قصه آن در حال بازنویسی است خیلی نمی‌توانم درباره آن توضیحی بدهم. قرار است این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر تولید شود.

وی در ادامه درباره آثاری که در آن‌ها حضور داشته است و هنوز پخش یا اکران نشده‌اند، نیز افزود: چند کار سینمایی آماده اکران دارم، ولی از زمان اکران آن‌ها اطلاعی ندارم. فیلم سینمایی" کویر مرگ" به کارگردانی و تهیه کنندگی اسماعیل براری 14 سال است که توقیف شده و ظاهراً صحبت‌هایی درباره اکران این فیلم شده است. دوگانه " بچه‌های جسور 1 و 2" کار حجت اله سیفی را نیز دارم که احتمالاً "بچه‌های جسور 1" تا ماه آینده روی پرده سینماها می‌رود.

خاتون  

بوشهری درباره حضور در نمایش تاریخی مذهبی" خاتون" اظهار کرد: نمایشنامه "خاتون" همراه با چند نمایش دیگر به دست من رسید. از آنجایی که حضور در نمایش‌های تاریخی- مذهبی خیلی در سلیقه من نمی‌گنجد، انتخاب آن برایم بسیار سخت بود. اما وقتی نمایشنامه را خواندم پذیرفتم که در آن حضور داشته باشم و این انتخاب برای خودم بسیار عجیب بود. چرا که روایت بسیار خاصی از تاریخ دارد و این خاص بودن من را ترغیب به حضور در این اثر کرد.

بازیگر سریال"شب‌چراغ" درباره نقش خود نیز بیان کرد: تا پیش از این چنین نقشی در کارنامه‌ام نداشتم. در این نمایش نقش حمیده را ایفا می‌کنم، زنی غساله که روایتی کاملاً متفاوت است و حضور بانو رقیه (س) در واقعه کربلا را اثبات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چنین نقشی ایفا نکرده است، ادامه داد: متن بیشتر دیدنی است و بر مبنای اجرا استوار است و در نگاه اول خوانش آن بسیار حوصله بر است، اما نگاه حسین عالم بخش در مقام کارگردان نسبت به نقش کاملاً متفاوت بود و به همین دلیل من از او خواستم اجازه بدهد، حس و حال کار در زمان اجرا درآید، چرا که این نقش از آن دست نقش‌هایی است که روی صحنه و به همراه گریم، طراحی صحنه، نور و ... کاملاً شکل جدی و بیرونی به خود می‌گیرد.

 بوشهری گفت: ارتباط با این نقش خیلی سخت و از سوی دیگر جذاب بود. بر اساس استنادات تاریخی و با رجوع به منابعی که وجود داشت، دیدم کاراکتر حمیده صرفاً ساخته و پرداخته ذهن کارگردان نیست. بنابراین تلاش کردم تا با مطالعه منابع موجود او را بهتر شناخته و بتوانم بهتر درک کنم و روی صحنه آن‌طور که باید نقش را ایفا کنم.