به گزارش هنرآنلاین، سریال "شکوه یک زندگی" کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته می‌شود.

گروه سازنده سریال با انتخاب نهایی بازیگران اصلی و همچنین اتمام تست‌های گریم و لباس در تهران این مجموعه تلویزیونی عازم شمال می‌شود.

"شکوه یک زندگی"، کار خود را با انتخاب بازیگرانی چون سمیرا حسن پور، عبدالرضا اکبری، نازنین فراهانی و حسام محمودی در مقابل دوربین عبدالله عبدی نسب آغاز می‌کند.

هم‌اکنون گروه اولیه شامل صحنه و لباس و تولید و تدارکات در منطقه حضور دارند و با حضور مقامات استانی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، طی مراسم ویژه‌ای این پروژه در یکم آذر ماه کلید خواهد خورد.

مسئله‌ی "شکوه یک زندگى"، در تکریم همسران شهدا و جاویدالاثرهایى است که با استقامت وامیدوارى براى رسیدن خبر و نشانه‌ای از عزیزانشان، سال‌ها به تنهایى بار زندگى خود وفرزندانشان را به دوش کشیدند و شکوهِ یک زندگى را به نمایش گذاشتند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: یحیى معلم جوان روستا، به عنوان نیروی داوطلب و مردمی، به جبهه‌های جنگ اعزام می‌شود، نارگل همسرجوانش که باردار است به همراه دوکودک خردسالش چشم انتظار بازگشت یحیى است که خبرهاى مختلفى به نارگل می‌رسد، از شهادت تا مجروح شدن ودرنهایت خبرمفقود الاثر شدن یحیى...... نارگل اما روایت دیگرى براى خود دارد. روایتى با طعم امید ازشهادت، اسارت، مجروح شدن و سرانجام ...

عوامل اصلی مجموعه تلویزیونی عبارتند از: نویسنده فیلمنامه اولیه: شعله شریعتی، نویسنده فیلمنامه نهایی: مرجان اشرفی زاده، تهیه کننده: امیرعباس کنی، کارگردان: رضا بهشتی، مجری طرح: مسعودانتظاری، دستیاریکم و مدیر برنامه ریزی: بهرام ملکی علوی، دستیار کارگردان: محمد عزیزی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، طراح چهره پردازی: مهرداد قلی پور، مدیر صدابرداری: عبدالرضا حیدری، مدیرتصویربرداری: عبدالله عبدی نسب، مدیر تولید: محمد ریحان صفت، تدوین: سینا گنجوی، ساخت موسیقی: امیر رجبی.