به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ایران ساخت، نشست خبری بخش دیداری و شنیداری نخستین جشنواره فرهنگی هنری "ایران ساخت" با حضور اکبر نبوی دبیر این بخش در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

اکبر نبوی در ابتدای این نشست اظهار کرد: جشنواره "ایران ساخت" برای جلوگیری از از گرسنگی و فقر ایران در آینده شکل گرفته است. اگر به آمار فعالیت کارگاه‌های تولیدی محصولات ایرانی را در دو دهه اخیر استخراج کنید متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها متاسفانه به دلیل استفاده از تولیدات خارجی زمین گیر شده‌اند.

وی افزود: در واقع ضرورت‌های امروزی و فردایی موجب شکل گیری چنین رویدادی شده است.

دبیر بخش دیداری و شنیداری تصریح کرد: این جشنواره تاکید بر تولید و مصرف کالای ایرانی دارد و قرار است تا این اتفاق از طریق زبان هنر به یک گفتمان صورت بگیرد. این گفتمان نباید به یک جشنواره در سال منتهی شود و باید رسانه‌های مختلف به عنوان یک عزم ملی در طول سال به این مهم بپرازند.

نبوی در خصوص هیات داوران بخش‌های مختلف دیداری و شنیداری گفت: در بخش فیلم مستند، مجید مجیدی، آرد عطارپور، حامد شکیبا نیا، تاجبخش فنائیان و محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و و تجاری سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آثار را داوری می‌کنند.

داوران بخش فیلم کوتاه نیز احمدرضا درویش، احمد مرادپور، رامین حیدری فاروغی، مهدی یادگاری مدیرکل تأمین برنامه سیما، محمد صاحبکار خراسانی رئیس امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان حضور دارند.

همچنین داوران بخش برنامه تلویزیونی را نیز رضا پورحسین شبکه مستند، مجید زین الدین مدیر شبکه پنج، و مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تشکیل می‌دهند.

در بخش پویانمایی نیز محمد سرشار مدیر گروه کودک و نوجوان سیما، امین همدانی و بهرام عظیمی به عنوان داور حضور دارند.

اکبر رضایی مدیر شبکه اقتصاد رادیو، علی سیفی مدیر شبکه جوان رادیو، حمیدرضا ولیان و علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هیات داوران خش رادیویی را تشکیل می‌دهند.

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری "ایران ساخت" با اهداف "جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان"، "حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران"، "ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت" و همچنین "کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی"، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار "فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی" از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره "ایران ساخت"، اول آذرماه 1395 است.