سرویس سینما هنرآنلاین: در نخستین روز جشنواره فیلم‌های کوتاه، یک فیلم بلند داستانی ساخته یسری نصرالله از مصر اکران می‌شود و در روزهای بعد تعدادی فیلم‌های مستقل ساخته دانشجویان آماتور از کشورهای عربی به نمایش گذاشته می‌شوند.

"بود و نبود" عنوان میزگردی است که عصر چهارمین روز جشنواره  با شرکت یسری نصرالله از مصر، قیس الزبیدی از عراق و جان کلود قدسی از لبنان برگزار می‌گردد،  

هیئت داوران برای انتخاب بهترین فیلم برگزیده از یسری نصرالله کارگردان مصری، قیس الزبیدی کارگردان عراقی، جان کلود قدسی کارگردان لبنانی، خانم عبله خوری تهیه کننده لبنانی و فادی ابی سمرا بازیگر لبنانی تشکیل شده است. 

همچنین در آخرین روز جشنواره از خانم نبیهه لطفی کارگردان فقید لبنانی، با نمایش فیلم او به نام "تحیه کاریوکا" قدردانی به عمل خواهد آمد. در شامگاه همان روز جوایز فیلم‌های برنده در سایه اجرای چند قطعه موسیقی از آلبوم "شهرهای نامرئی" ساخته توفیق فروخ در سالن میوزیک هول توزیع می‌شود.  

از سوی دیگر قاسم اسطنبولی کارگردان لبنانی، اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه را به نام "جشنواره سینمایی نبطیه" را با همکاری انجمن هنری تیرو تدارک دیده است. این جشنواره سینمایی بین المللی روزهای سوم تا هفتم دسامبر آینده در سینما ستارز شهر نبطیه در جنوب لبنان برگزار می‌شود.   

سینما ستارز نبطیه به علت اشغال جنوب لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی در سال 1982 میلادی تعطیل شده بود، و اکنون بازسازی شده و آماده نمایش انواع فیلم‌های جدید سینمایی است.

وزارتخانه‌های فرهنگ و گردشگری لبنان، شهرداری نبطیه، اداره الریجی که انحصار تولید و خرید توتون جنوب لبنان را در دست دارد، و نیز مراکز فرهنگی و علمی جنوب به منظور تشویق و کمک به جوانان لبنانی برای ایجاد خیزش سینمایی محلی در جنوب لبنان در همیاری این جشنواره تشریک مساعی می‌کنند.   

در این همایش هنری برای بهترین کارگردانان فیلم‌های سینمایی، آنیمیشین، مستند، بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین فیلمبردار جوایزی در نظر گرفته شده است.   

قاسم اسطنبولی هدف از برگزاری جشنواره سینمایی نبطیه را تلاشی به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از قبیل سینمایی، نمایشی و موسیقی در مناطق محروم جنوب لبنان و ایجاد انگیزه در دل جوانان دانشجو و اجباری کردن هنرهای نمایشی در برنامه‌های آموزشی مدارس دولتی یاد کرد.