به گزارش هنرآنلاین، این فیلم ، محصول 1945وداستان مردی با بازی "گریگوری پگ" است که دچارفراموشی شده وآن کسی نیست که فکرمی‌کند هست . دراین میان ، دکتر کنستانس پیترسن با بازی "اینگرید برگمن"، ماموریت دارد تا از هویت واقعی وی و فردی که او درجلدش فرو رفته، سردربیاورد.

 " طلسم شده" را می توان نقب هیچکاک به ضمیر نا خودآگاه تلقی کرد اما به نظر می آید که درصدد تأییدیا نفی نظریات"فروید"دراین زمینه نیست بلکه نگاهی حقیقت جویانه دراین خصوص دارد .داستان پررمز و راز و پرتعلیق ، موسیقی خوب "میکلوش روژا" با استفاده ازجلوه‌های بم صوتی و ادغام‌شان در باندصوتی با هدف ایجاد فضایی پرتوهم ، حضورستارگان جذاب و طراحی‌ های سوررئالیستی "سالوادور دالی" ازنقطه عطف ها و نکات جالب توجه این فیلم هستند. ازدیگرنکات جالب توجه درخصوص این فیلم؛این است که هیچکاک از"سالوادوردالی"دعوت کرد تا برای نشان دادن توهمات مرد بیمارفیلم اش به موقع هیپنوتیزم طراحی‌ هایی بکند ولی این طراحی ها ی دالی درعمل تبدیل به فیلمی کوچک و مستقل و خلاق دردل فیلم شده اند.

قابل توجه است ، دراین جلسات صرفا به مباحث تکنیکی و فرم فیلم توجه می شود و بیشترجنبه آموزشی دارد. به همین خاطر، این برنامه برای دانشچویان و علاقمندان سینما مطلوب است . در ضمن ، هرهفته یک فیلم از این فیلمساز برجسته نمایش داده می شود و پس ازآن توسط محمد ناصری نقد و بررسی می شود.