سرویس سینمایی هنرآنلاین: رامی مالک بازیگر سریال "آقای روبات" در فیلم سینمایی "حماسهکولی" (Bohemian Rhapsody) به کارگردانی برایان سینگر، تولید شرکت جی‌کی فیلمز، نقش فردی مرکوری را بازی می‌کند.

شرکت‌های نیو ریجنسی و فاکس، همین‌طور گراهام کینگ دیگر تهیه‌کنندگان پروژه هستند.

به گزارش ورایتی، سینگر با انتشار عکسی از گروه کویین در اینستاگرام، خبر حضور خود و مالک در "حماسهکولی" را تأیید کرد.

آنتونی مکارتن نویسنده "نظریه همه چیز" فیلمنامه را نوشته است.

کینگ چند سال تلاش کرد این پروژه را با همکاری شرکت سونی به نتیجه برساند. در مقطعی قرار بود تام هوپر فیلم را کارگردانی کند و ساشا بارون کوهن در نقش مرکوری ظاهر شود. کوهن اولین بار سال 2011 برای بازی در این نقش ابراز علاقه کرد.

بازی در نقش مرکوری می‌توانست یک تغییر مسیر کاری برای کمدینی باشد که آن زمان بیشتر برای بازی در نقش شخصیت‌هایی بسیار ناخوشایند و بی‌ادب در فیلم‌هایی چون "بورات" شهرت داشت، اما کوهن در ژوئیه 2013 ظاهراً به خاطر اختلاف نظر کاری با دیگر اعضا گروه راک بریتانیایی کویین، از حضور در پروژه منصرف شد.

Freddie Mercury

بعد از خروج کوهن، کینگ پروژه را به جای دیگری برد و همزمان به دنبال یک کارگردان جدید و بازیگر نقش اصلی بود.

برایان می گیتاریست و راجر تیلور درامر گروه کویین، هر دو به عنوان تهیه‌کنندگان موسیقی با "حماسهکولی" همکاری می‌کنند.

مالک 35 ساله به تازگی برای بازی در سریال موفق "آقای روبات" جایزه ‌امی دریافت کرد. کینگ که برای فیلم "مردگان" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برنده اسکار شد، فیلم "متحد" را آماده نمایش دارد.

فردی مرکوری با نام اصلی فرخ بلسارا، متولد پنجم سپتامبر 1946 در زنگبار در تانزانیا بود. خانواده او از پارسیان زرتشتی منطقه گجرات در غرب هندوستان بودند. او گروه کویین را در 1970 تشکیل داد و تا 1991 که در 45 سالگی درگذشت، خواننده اصلی این گروه بود.

بین 150 تا 300 میلیون نسخه از آلبوم‌های کویین به فروش رسیده است. از جمله‌های ترانه‌های معروف این گروه می‌توان به "We Will Rock You "، " حماسهکولی" و "We Are the Champions" اشاره کرد.

به تازگی، به مناسبت 70 سالگی مرکوری، یک سیارک به نام او نام‌گذاری شد. سیارک 17473 که بین مدارهای مریخ و مشتری قرار دارد، در سالی که مرکوری درگذشت، کشف شد.