سرویس سینمایی هنرآنلاین: "فروشنده" اصغر فرهادی با گذشت هشت هفته فروش همچنان یکه تاز است و در صدر جدول قرار دارد.

این فیلم در هفته‌ای که گذشت توانست مجموع فروش خود را به 14 میلیارد و 40 میلیون تومان برساند تا بالاتر از "50 کیلو آلبالو" قرار بگیرد و بعد از "محمد رسول الله (ص)" و "من سالوادور نیستم"، بدون محاسبه نرخ تورم، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران لقب بگیرد.  

این فیلم به زندگی زن وشوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتورمیلر هستند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی. با حضور: مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی و بازیگر خردسال: سام ولی‌پور در "فروشنده" به ایفای نقش می‌پردازند.

در همین حال، "سیانور" ساخته بهروز شعیبی در تهران و شهرستان‌ها در مجموع به رقم کلی 880 میلیون تومان رسید.

قصه این فیلم در دهه 50 می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می‌شود. هدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، با حضور آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی در "سیانور" به ایفای نقش می‌پردازند. سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده این فیلم است. 

سیانور

"خشکسالی و دروغ " ساخته پدرام علیزاده نیز به فروش یک میلیارد و 801 میلیون تومانی دست یافت. فیلم براساس نمایشنامه‌ای نوشته محمد یعقوبی ساخته شده است و محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی آدم و خاطره اسدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

 یعقوبی نمایش "خشکسالی و دروغ " را بارها به روی صحنه برده است. فیلمنامه نسخه سینمایی "خشکسالی و دروغ" را هم یعقوبی نوشته که داستانش در چهار فصل روایت می‌شود. جشن تولد امید است. امید و همسر‌ش آلا به همراه آرش برادر آلا در مهمانی حضور دارند. میترا همسر قبلی امید به او زنگ می‎زند و می‌گوید به کمک امید احتیاج دارد. امید با میترا قرارملاقات می‌گذارد و این آغاز ماجراست...

"این زن حقش را می‌خواهد" به کارگردانی محسن توکلی 180 میلیون تومان فروش را رد کرده است. فیلمنامه مضمونی اجتماعی دارد و براساس داستانی واقعی به نگارش درآمده است. فیلم داستان پایداری یک زن را روایت می‌کند که سعی در گرفتن حق قانونی‌اش از طریق مراجع قضایی برای قصاص فردی که او را مضروب کرده دارد …در این فیلم میترا حجار، کامران تفتی، لعیا زنگنه، افسانه پاکرو، روشنک عجمیان، مینا جعفرزاده، رسول توکلی و رضا آشتیانی نقش آفرینی می‌کنند.

"نیمه شب اتفاق افتاد" ساخته تینا پاکروان طی 16 روز اکران 550 میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم روایتگر داستان عشق‌های نامتعارف از عروسی تا عزاست. در این فیلم حامد بهداد، رؤیا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی و ... نقش‌آفرینی می‌کنند.

"یتیم خانه ایران" ساخته ابوالقاسم طالبی که تولید سال 1393 است، طی 9 روز و در 16 سالن سینما 70 میلیون تومان فروش داشته است. این در حالی است که این فیلم هنوز در شهرستان‌ها اکران خود را آغاز نکرده است و رقم اعلام شده تنها به تهران اختصاص دارد. داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می‌گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در ژانر تاریخی سیاسی با زمانی بالغ بر 120 دقیقه ساخته شده است.

یتیم خانه ایران

"متولد 65" اولین فیلم بلند سینمایی مجید توکلی به تهیه‌کنندگی محمد مهدی عسگرپور، طی 9 روز 170 میلیون تومان فروش داشته است. این درحالی است که تنها در تهران 16 سینما به این فیلم اختصاص یافته است و به زودی اکران در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

"متولد 65 " قصه دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیت‌های مختلف اجتماعی جا می‌زنند و از این طریق می‌خواهند به خواسته‌های خود برسند! آن‌ها به‌ طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه می‌کنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو می‌شوند... هنگامه حمیدزاده، پدرام شریفی، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی، کامران ملکی، مهتاب ثروتی، لادن نازی، مجید رضایی و با حضور افتخاری آنا نعمتی بازیگران فیلم هستند.