سرویس سینمایی هنرآنلاین: سازندگان سریال انیمیشن "سیمپسون‌ها" (The Simpsons) از تولید فصل بیست و نهم و سی‌ام این مجموعه خبر دادند.

به این ترتیب، ماجراهای خانواده هومر سیمپسون که پیش از این عنوان طولانی‌ترین انیمیشن تاریخ تلویزیون را در اختیار داشت، رکورددار طولانی‌ترین سریال داستانی تلویزیون هم می‌شود.

به گزارش ورایتی، با ساخته شدن فصل سی‌ام "سیمپسون‌ها"، تعداد اپیزودهای این سریال به 669 می‌رسد و رکورد بیشترین اپیزودهای یک سریال داستانی را جابه‌جا می‌کند. پیش از این مجموعه وسترن "Gunsmoke" که از 1955 تا 1975 پخش می‌شد، با 635 اپیزود رکورددار بود.

"سیمپسون‌ها" ماجرای خانواده هومر سیمپسون است که در هر قسمت با ماجرایی جالب و کمدی روبرو می‌شوند. "سیمپسون‌ها" به خاطر اشاره به مسائل روز و نقد آن‌ها مشهور است و شخصیت‌های واقعی بسیاری در آن حضور دارند.

هومر و مارجی سیمپسون دو شخصیت اصلی این سریال اولین بار در 1987 در برنامه انیمیشن "تریسی اولمن" حضوری کوتاه داشتند و دو سال بعد به شخصیت‌های اصلی یک سریال بدل شدند. اولین قسمت "سیمپسون‌ها" در 1989 روی آنتن رفت و به سرعت در میان مردم و فرهنگ عامه جایی برای خودش دست‌وپا کرد.

اکنون فصل 28 "سیمپسون‌ها" پخش می‌شود. مت گرونینگ، جیمز ال. بروکس و آل جین، مدیران تولید مجموعه هستند.

این سریال انیمیشن کمدی تاکنون 32 جایزه‌امی و 34 جایزه انی دریافت کرده است و در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود نیز یک ستاره دارد. سال 2007 فیلم سینمایی "فیلم سیمپسون‌ها" از روی این مجموعه ساخته شد به فروش خوبی دست پیدا کرد.

فصل فعلی "سیمپسون‌ها" تاکنون در تمام پلت‌فرم‌ها به طور متوسط 7.2 میلیون بیننده داشته است. این سریال یکشنبه شب‌ها از شبکه فاکس پخش می‌شود. ششصدمین اپیزود سریال 16 اکتبر روی آنتن رفت و بیشترین تعداد بیننده از ابتدای سال را داشت.