سرویس سینمایی هنرآنلاین: انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) بانی جوایز گلدن گلوب روز پنجشنبه اعلام کرد مریل استریپ در هفتاد و چهارمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب، به خاطر خدمات چشمگیر خود به دنیای سرگرمی، جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت خواهد کرد.

دنزل واشنگتن، باربرا استرایسند، آل پاچینو، هریسن فورد، جین هکمن، مایکل داگلاس، رابین ویلیامز، آنتونی هاپکینز، وارن بیتی، استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، مورگان فریمن، جودی فاستر، وودی آلن و جرج کلونی، از جمله کسانی هستند که در سال‌های گذشته جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ورایتی، لورنزو سوریا رئیس انجمن مطبوعات خارجی هالیوود با اشاره به اینکه انتخاب استریپ به عنوان دریافت‌کننده جایزه سسیل بی. دمیل 2017 باعث تعجب نیست، گفت: کارنامه مسحورکننده مریل در ژانرهای مخالف در 40 سال گذشته، از او یک الگو ساخته است و او برای نسل‌های پیش رو نیز چنین جایگاهی دارد...

استریپ با 29 بار نامزدی جایزه گلدن گلوب رکوددار است. او در 2008 برای درام "شک" و موزیکال "ماما میا!" و در "2002" برای "اقتباس" و "ساعت‌ها"، دو نامزدی کسب کرد.

استریپ برای "کریمر علیه کریمر" (1979)، "زن ستوان فرانسوی" (1981)، "انتخاب سوفی" (1982)، "اقتباس" (2002)، "فرشته‌ها در آمریکا" (2003)، "شیطان پرادا می‌پوشد" (2006)، "جولیا و جولیا" (2009) و "بانوی آهنین" (2011)، هشت بار برنده جایزه گلدن گلوب شده است.

او در 35 سال گذشته 19 بار نامزد اسکار بوده که این جهت نیز هیچ بازیگری چه مرد و چه زن به پایش نمی‌رسد. استریپ برای فیلم‌های "کریمر علیه کریمر" (1979- بهترین بازیگر زن مکمل)، "انتخاب سوفی" (1982 - بهترین بازیگر زن) و "بانوی آهنین" (2011 - بهترین بازیگر زن) برنده اسکار شده است.

استریپ جایزه خود را 8 ژانویه 2017 (بامداد دوشنبه 20 دی) در هفتاد و چهارمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز دریافت خواهد کرد. جیمی فالون مجری مراسم است.

استریپ همچنین با فیلم "فلورنس فاستر جنکینز" (Florence Foster Jenkins) به کارگردانی استفن فریرز، یکی از رقبای این دوره جوایز گلدن گلوب در بخش کمدی است. او در این فیلم نقش یک وارثه نیویورکی و شهره مجالس را دارد که با شور و شوق فراوان رویای خود دنبال می‌کند تا یک خواننده اپرای موفق باشد. صدایی که جنکینز در سر خود می‌شنود زیبا، اما از دید بقیه افتضاح است.

جوایز گلدن گلوب از معدود جوایزی است که هر سال دستاوردها در دو بخش فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را مورد تقدیر قرار می‌دهد. گلدن گلوب پس از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی در آمریکاست.