سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از آنکه در طی این سال‌ها شبکه نمایش خانگی اقدام به ساخت و تولید سریال‌های گوناگون کرد و هر بار بنا به دلایلی سریال‌ها بدون اینکه به پایان برسند به مشکلات عدیده برخورد کرده و در نهایت نیمه‌کاره رها شدند، سریال "شهرزاد" توانست با استانداردهای خوبی که داشت و حضور بازیگران چهره و همچنین قصه‌ای عاشقانه، مخاطبان قهر کرده با این شبکه را بار دیگر به پای خرید هفتگی این سریال‌ها بکشاند.

حسن فتحی کارگردانی که در تلویزیون بارها و بارها امتحان خود را پس داده است و مخاطب تلویزیونی را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که چگونه خوراکی باید برای او فراهم کند، این بار در شبکه نمایش خانگی با دستی بازتر شروع به ساخت سریالی به نام "شهرزاد" کرد.

عنوان این سریال برای ما ایرانی‌ها یادآور خاطرات بسیاری است، ما همواره شهرزاد را دختری قصه‌گو می‌شناسیم که می‌داند خود را چگونه از بند مرگ برهاند، اما این بار شهرزاد قصه فتحی دختری است جسور که در تلاش است تا زندگی خود را از نیستی به هستی نجات دهد. قصه عاشقانه و مثلث عاشقانه‌ای که میان شهرزاد، قباد و فرهاد شکل می‌گیرد و خرده روایت‌هایی که وجود دارد همگی باعث جذب مخاطب برای دیدن این سریال عاشقانه شد و "شهرزاد" فتحی توانست 27 هفته با مخاطب همراه باشد. اما نکته اینجاست که فتحی قصه را در فصل اول به گونه‌ای تمام کرد که جا برای ساخت فصل دوم نیز داشت. در همین راستا نویسندگان فصل اول یعنی نغمه ثمینی به همراه حسن فتحی شروع به نگارش متن‌های فصل دوم این سریال کردند.

در همان زمان گمانه‌زنی‌ها شکل گرفت و قصه فصل دوم با سروصدا آغاز شد. پس از اینکه فتحی اعلام کرد که نگارش متن فصل دوم با تمام سختی‌ها و ظرافت‌هایی که فقط در متون فتحی می‌توان آن‌ها را یافت به اتمام رسیده است، گروه سازنده به سراغ انتخاب بازیگران جدید رفت و حالا با شروع تولید فصل دوم در حالی که همه مخاطبان این سریال مشتاقانه منتظر تولید این فصل سریال هستند، سرمایه‌گذاری سریال با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده است.

فصل اول سریال "شهرزاد" با سرمایه‌ای حدود 12 میلیارد تومان به واسطه حضور سیدمحمد امامی و محمدهادی رضوی تولید شد، در آغاز فصل دوم رضوی از این مجموعه جدا شد و خبر از آن رسید که امامی خود به تنهایی تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد، اما درست زمانی که چند روز مانده بود تا فصل دوم سریال کلید بخورد، امامی تهیه‌کننده این سریال بازداشت شد و در جریان رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

در چنین شرایطی بازهم گمانه‌زنی‌ها آغاز شد و اخبار ضدونقیض بسیاری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد. از جمله تغییر عنوان سریال و حتی تغییر تهیه‌کنندگان این سریال، اما گروه سازنده این سریال و بخصوص شخص حسن فتحی در آرامش مشغول کار هستند، در حالی که سریال‌های شبکه خانگی می‌روند تا جان تازه‌ای بگیرند، "شهرزاد" فصل پررقابتی را پشت سر بگذارد.

با تمام این  احوالات، حسن فتحی کار تولید این سریال را در حدود یک ماه پیش آغاز کرد و این روزها نام بازیگران جدیدی هم  به گوش می‌خورد، که فصل دوم را پررنگ و لعاب‌تر از قبل نشان می‌دهد. در فصل دوم سریال" شهرزاد" علاوه بر بازیگران اصلی آن یعنی ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار و باقی بازیگرانی که در فصل اول هم حضور داشتند، این روزها بازیگران دیگری چون رضا کیانیان، امیر جعفری، آتنه فقیه نصیری، رؤیا نونهالی به جمع بازیگران این سریال افزوده شده‌اند و گمان می‌رود فصل دوم جذاب‌تر از فصل اول سریال ساخته شود.