سرویس سینمایی هنرآنلاین: در ابتدای این مراسم که با تأخیر در هتل انقلاب تهران برگزار شد، کیوان کثیریان منتقد و عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، به دلیل عدم حضور مجری، اجرای این مراسم را برعهده گرفت.

در ادامه مراسم سحر عصر آزاد دبیر چهارمین دوره جشنواره نوشتار سینمایی که با تأخیر دو ساله برگزار شد، گفت: دراین دوره آثار برگزیده از میان 87 شرکت کننده و 354 اثر شرکت داده شده توسط خسرو دهقان، فریدون صدیقی، احمد توکلی، امیرعلی نجویان، حسین معززی نیا و مهرزاد دانش داوری و انتخاب شدند.

وی افزود: ضمن این ما دراین مراسم بزرگداشتی برای علی وزینی خبرنگار با اخلاق سینما داریم که تنها مراسم او در تهران است و مطمئن هستیم که امشب علی وزینی در بین دوستان مطبوعاتی خود حضور دارد.

در ادامه مراسم برگزیدگان این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی معرفی شدند.

بخش اصلی در بخش ترجمه تندیس انجمن و هدیه نقدی جشن به یحیی نطنزی برای نگارش مطلب "فرمول وسترن" در فصلنامه فارابی اهدا شد.

در این بخش، حسین عیدی‌زاده از ماهنامه تجربه نفر دوم شد و رتبه سوم به صورت مشترک به عقیل قیومی و آراز بارسقیان هر دو از ماهنامه فیلم نگار اهدا شد.

در بخش بهترین مقاله سینمایی، تندیس و رتبه اول انجمن به پوریا جهانشاد برای دو مقاله سینمای مستند و اندیشه ورزی تصویری در ماهنامه فیلم‌نگاراهدا شد. رتبه دوم به محمد هاشمی از ماهنامه فیلم‌نگار، و رتبه سوم به مهرداد فراهانی سایت ومستند تعلق گرفت.

در ادامه مراسم، تندیس و رتبه اول بهترین یادداشت سینمایی را سید رضا صائمی از روزنامه جام جم از آن خود کرد و رتبه دوم به سینا اخباری از مجله صنعت سینما تعلق گرفت و رتبه سوم به صورت مشترک به رضا استادی خبرآنلاین و یزدان سلحشور خبرآنلاین اهدا شد.

در بخش بهترین گزارش سینمایی تندیس و رتبه اول به مرضیه ریاحی برای گزارشی که در ماهنامه فیلم منتشر شده بود اهدا شد، رتبه دوم این بخش را مسعود نجفی خبرگزاری ایسنا از آن خود کرد و رتبه سوم به احمد شاهوند روزنامه مردمسالاری تعلق گرفت.

تندیس و رتبه اول بهترین مصاحبه سینمایی به گیسو فغفوری روزنامه بهار (گفتگو با فرهاد توحیدی) تعلق گرفت. رتبه دوم این بخش نیز به امیرحسین ثنایی سایت رای بن مستند (گفت‌و‌گو با محمد شیروانی) اهدا شد و شیما غفاری برای (گفت‌و‌گو با محمد مهدی عسگرپور)، آرش عنایتی (گفت‌و‌گو با حسن زاهدی)، علی زادمهر (گفت‌و‌گو با جواد شمقدری) به صورت مشترک تعلق گرفت.

جمشید گرگین بازیگر سینما و تلویزیون که یکی از اهداکنندگان جوایز دراین بخش بود، طی سخنانی کوتاه گفت: جا دارد در این مراسم از استاد آواز ایران محمدرضا شجریان یاد کنم؛ مردی که اسطوره آواز ایران است. ما ورود او به ایران و تولدش را تبریک می‌گوییم. در چند روزی که از تولد و ورود او به ایران می‌گذرد، نشریات مختلف و شبکه‌های مجازی، متن‌هایی درباره‌ او نوشته‌اند. من هم در اینجا ورود او به ایران و تولدش را تبریک می‌گویم.

آخرین جوایز در بخش اصلی به بهترین نقد سینمایی اختصاص یافت که تندیس و رتبه اول به امیر پوریا ماهنامه ۲۴ (نقد آسمان زرد کم عمق) اهدا شد. رتبه دوم به صورت مشترک به سعید قطبی زاده ماهنامه فیلم (نقد اینجا بدون من) و رامتین شهبازی ماهنامه فیلم نگار (نقد جاذبه) رسید و رتبه سوم نیز به صورت مشترک به آرش خوشخو ماهنامه ۲۴ (نقد سانشوی مباشر) و حسین آریانی (نقد سعادت آباد) تعلق گرفت.

بخش جنبی در بخش جنبی تندیس و رتبه اول بهترین یادداشت تلویزیونی را عزیزالله حاجی مشهدی روزنامه بانی فیلم از آن خود کرد، رتبه دوم به حسین گیتی هفته نامه سروش و مازیار معاونی روزنامه همشهری رسید و رتبه سوم نیز از آن سهیلا قوسی سایت سیما فیلم شد.

در بخش بهترین طنز سینمایی تندیس و رتبه اول به حسام مقامی کیا نشریه تصویر شهر، رتبه دوم احسان ناظم بکایی نشریه خط خطی و رتبه سوم به علیرضا غفاری روزنامه بانی فیلم و محسن حدادی خبرآنلاین رسید.

تندیس و رتبه اول بهترین کارتون و کاریکاتور سینمایی به احمد عربانی روزنامه بهار، دیپلم افتخار احمد عبدالهی نیا مجله کیهان ورزشی اختصاص یافت. پایان بخش جوایز نیز بهترین عکس سینمایی بود که تندیس بهترین عکس خبری به ساتیار امامی (مجموعه آثار) و تندیس بهترین عکس غیر خبری بهرنگ دزفولی زاده (مجموعه آثار) اهدا شد.

در ادامه این مراسم برترین رسانه سینمایی از سوی داوران دوماهنامه "سینما ادبیات" به مدیر مسئولی همایون خسروی دهکردی مورد تجلیل قرار گرفت.

سپس محمود گبرلو که یکی از اهداکنندگان جوایز بود به صحنه آمد و گفت: جا دارد از فریدون جیرانی تشکر کنم که باعث شد مواضعم را به صورت روشن در برنامه "هفت" اعلام کنم. البته افراد بسیاری در این رابطه به من توصیه می‌کردند که من از آنها هم تشکر می‌کنم.

در بخش یادبود این مراسم که برای زنده‌یاد علی وزینی ترتیب داده شده بود، نیز تندیس انجمن به همراه لوح تقدیر سازمان سینمایی که از سوی حجت اله ایوبی به پدر و مادر این خبرنگار فقید اهدا شد.

پدر این خبرنگارطی سخنانی کوتاه با گلایه از وضیت بیمارستان‌ها و گلایه از وزیر بهداشت گفت: علی از هفت سالگی کار نوشتن را آغاز کرد و ۱۱ سال در جامعه خبری فعال بود، اما من در اینجا نقدی به بیمارستان‌هایی که علی و امثال علی در آنجا جان خود را از دست می‌دهند، می‌کنم. متاسفیم برای جامعه پزشکی و نظام بهداشت که در این چند سال اخیر بسیار ضعیف عمل کردند، امیدوارم پزشکان تنها به پول فکر نکنند و به جان علی و امثال علی‌ها نیز فکر کنند.