سرویس سینمایی هنرآنلاین: مایکل دی لوکا تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون"شبکه اجتماعی"، "کاپیتان فیلیپس" و "پنجاه طیف خاکستری" از طریق شرکت "مایکل دی لوکا پروداکشنز" پروژه "وارهول" (Warhol) را تهیه خواهد کرد.

به گزارش ورایتی، ترنس وینتر که بیش از همه برای کار خود در سریال‌های "خانواده سوپرانو" و "امپراتوری پیاده‌روی تخته‌کوب" شهرت دارد، فیلمنامه را بر مبنای کتاب "وارهول: زندگی‌نامه" به قلم ویکتور باکریس که در 1989 منتشر شد، می‌نویسد.

اندی وارهول که متولد 1928 در پنسیلوانیا بود، کار خود را از دهه 1950 آغاز کرد. او بیش از همه برای نقاشی‌های خود با موضوع معروف‌ترین نشانه‌های آمریکایی مانند اسکناس‌های دلار، ابرهای قارچی‌شکل، صندلی‌های الکتریکی، قوطی‌های سوپ کمپبل و بطری‌های کوکاکولا، همین طور چهره‌های معروف مانند مریلین مونرو و الویس پریسلی، شهرت دارد.

عبارت معروف "هر کس می‌تواند در 15 دقیقه به شهرت برسد" هم از اوست. وارهول در سال‌های 1960 استودیوی "کارخانه" (The Factory) را تأسیس کرد و شروع به تولید آثار هنری در مقیاس انبوه کرد. آثار وارهول در زمان حیاتش مخالفان بسیاری در میان منتقدان داشت، اما به تدریج محبوبیت زیادی به دست آورد و او را به یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های هنری مبدل کرد. او در 1987 در نیویورک درگذشت. جارد لتو که قرار است نقش اصلی فیلم "وارهول" را بازی کند، در 2013 بعد از پنج سال وقفه در بازیگری، برای ایفای نقش یک معتاد مبتلا به ایدز در فیلم "باشگاه خریداران دالاس" برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد. او بازیگر فیلم‌هایی چون "مرثیه‌ برای یک رؤیا"، "جنگ‌سالار" و "آقای هیچکس" است. لتو 44 ساله تابستان امسال فیلم پرفروش "جوخه انتحاری" را روی پرده سینماها داشت که در آن به نقش جوکر ظاهر شده است. او این روزها در دنباله فیلم "بلید رانر" بازی می‌کند.