سرویس سینمایی هنرآنلاین: امانوئل سینیه بازیگر فرانسوی و همسر رومن پولانسکی و ایوا گرین دیگر بازیگر فرانسوی در تریلر روان‌شناختی "بر مبنای یک داستان واقعی" (Based on a True Story)، تازه‌ترین ساخته پولانسکی بازی می‌کنند. شرکت لاینزگیت حق فروش بین‌المللی این پروژه را در اختیار دارد.

به گزارش ورایتی، اولیویه آسایاس کارگردان و فیلمنامه‌نویس فرانسوی که امسال برای درام فراطبیعی "خریدار خصوصی" با بازی کریستن استوارت برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن شد، فیلمنامه "بر مبنای یک داستان واقعی" را با همکاری پولانسکی می‌نویسد. داستان درباره یک نویسنده (سینیه) است که زنی وسواسی (گرین) زندگی و ذهن او را به خطر می‌اندازد.

"بر مبنای یک داستان واقعی" اولین فیلم پولانسکی 83 ساله بعد از درام "ونوس در پوست خز" در 2013 است. این فیلم فرانسوی‌زبان با اقتباس از رمان تحسین‌شده‌ای به همین نام به قلم دلفین دو ویگا ساخته می‌شود که سال گذشته منتشر شد و جایزه رنودو و جایزه Goncourt des Lyceens را دریافت کرد.

واسیم بژی از شرکت وای پروداکشنز در پاریس این پروژه را تهیه می‌کند. فیلمبرداری از ماه نوامبر در پاریس شروع می‌شود. پولانسکی که تابعیت دوگانه فرانسوی-لهستانی دارد، سازنده فیلم‌هایی چون "بچه رزماری"، "محله چینی‌ها"، "مستأجر" و "پیانیست" است. او برای "پیانیست" برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد.

امانوئل سینیه پیش از این در فیلم‌های "دیوانه‌وار"، "ماه تلخ"، "دروازه نهم" و "ونوس در پوست خز" با پولانسکی همکاری کرده است. بازیگر 50 ساله پاریسی برای "ونوس در پوست خز" نامزد جایزه سزار بهترین بازیگر زن شد.

ایوا گرین بازیگر نقش ونسا آیوز در درام ترسناک "Penny Dreadful" تولید شبکه شوتایم است که در سه فصل تولید شد. "رویایی‌ها" به کارگردانی برناردو برتولوچی و فیلم جیمز باندی "کازینو رویال" از دیگر آثار این بازیگر 36 ساله پاریسی است.