سرویس سینمایی هنرآنلاین: داود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر وتلویزیون که در سال‌های اخیر از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، صبح امروز 5 شهریورماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

داود رشیدی زاده ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. او در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند "ولایت عشق"، "هزار دستان"، "آوای فاخته"، "عطر گل یاس"،" آخرین ستاره شب"و ... بازی کرد.

از جمله نمایش‌هایی که اجرا کرد می‌توان به "در انتظار گودو"، "ریچارد سوم"، "پیروزی در شیکاگو"، "منهای دو"، "آقای اشمیت کیه؟ " و ... اشاره کرد.

از جمله فیلم‌های سینمایی که در آن‌ها بازی کرد می‌توان به آثاری چون "کمال الملک"،"ملاقات با طوطی"،"زمهریر" و ... نام برد.

داوود رشیدی از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی بود. پدر او عبدالامیر رشیدی و پدربزرگش علامه ابن‌الشیخحائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار بود.

این استاد زنده یاد اولین بار زمانی که هفت ساله بود توسط دختر عمه‌اش دکتر طوسی حایری به عبدالحسین نوشین برای بازی در نمایش مردم معرفی شد. در سال ۱۳۴۳ به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه‌گذاری کرد که هنرپیشگانی مانند: پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند، سوسن تسلیمی، به عضویت در این گروه درآمدند.

در سال ۱۳۵۲ از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمت مدیریت گروه نمایش‌ها و سرگرمی‌های آن سازمان (شامل: سریال‌ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی) مشغول به کار گردید. رشیدی از سال ۱۳۵۰ با فیلم سینمایی "فرار از تله" وارد عرصه بازیگری سینما گردید و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه کنندگی سینما نیز روی آورد.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند بزرگ را به لیلی رشیدی و خانواده محترم برومند و نیز جامعه هنری تسلیت می‌گوید.