سرویس سینمایی هنرآنلاین: بن افلک برای کارگردانی و بازی در بازسازی درام دادگاهی "شاهد برای تعقیب کیفری" (Witness for the Prosecution) با شرکت فاکس در حال مذاکره است.

به گزارش ورایتی، کریستوفر کایزر فیلمنامه را می‌نویسد و افلک پروژه را با همکاری مت دیمن و جنیفر تاد از بنیاد آگاتا کریستی تهیه می‌کند.

بیلی وایلدر در 1957 با اقتباس از داستان کوتاه "شاهد برای تعقیب کیفری" نوشته آگاتا کریستی فیلمی با با بازی تیرون پاور، مارلنه دیتریش، چارلز لاتن و السا لنچستر ساخت که نامزد شش جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد برای لاتن و بهترین بازیگر زن مکمل برای لنچستر شد.

داستان فیلم اول در دادگاه کیفری مرکزی انگلستان معروف به "اولد بیلی" در لندن روی می‌دهد. لاتن نقش وکیلی را بازی می‌کند که وکالت مردی به نام لنرد وول (پاور) را به عهده دارد. وول متهم به قتل بیوه‌زنی ثروتمند است که شیفته‌اش بود و او را وارث اصلی خود کرده بود. افلک کارگردان فیلم برنده اسکار "آرگو" است و این روزها فیلم "شب را زنده بمان" (Live by Night) را - که با اقتباس از کتاب دنیس لهین ساخته شده - در مرحله پس از تولید دارد. او همچنین قرار است فیلمی با موضوع بتمن را برای برادران وارنر کارگردانی کند.

او همچنین مدیر تولید فیلم "لیگ عدالت" (Justice League) تولید برادران وارنر است و در "حسابدار" (The Accountant)، دیگر فیلم برادران وارنر بازی می‌کند که 14 اکتبر اکران می‌شود.