سرویس سینمایی هنرآنلاین: فصل بعدی سریال "بازی تاج و تخت" (Game of Thrones) شامل هفت اپیزود خواهد بود که از استاندارد 10 اپیزودی این مجموعه کمتر است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فصل هفتم تابستان 2017 روی آنتن می‌رود و این در حالی است که فصل‌های قبلی این مجموعه در ماه‌های مارس یا آوریل پخش می‌شد. آغاز نمایش در تابستان به این معنی است که فصل بعدی "بازی تاج و تخت" برای رقابت در جوایز امی 2017 واجد شرایط نخواهد بود.

اخبار جدید در مورد "بازی تاج و تخت" تنها چند روز بعد از آن منتشر شد که فصل ششم این درام فانتزی در جوایز امی امسال 23 نامزدی کسب کرد و برای سومین سال پیاپی پیشتاز نامزدهای مهم‌ترین جوایز تلویزیونی در آمریکا شد. فصل پنجم "بازی تاج و تخت" هم سال گذشته هم با 24 نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز امی بود و در نهایت با دریافت 12 جایزه از جمله بهترین سریال درام، رکورد بیشترین پیروزی یک سریال در یک سال در این جوایز را جابجا کرد. تولید فصل هفتم از این تابستان شروع می‌شود. بخش زیادی از تصویربرداری در ایرلند شمالی انجام می‌شود و اسپانیا و ایسلند هم از جمله لوکیشن‌های سریال هستند. اچ‌بی‌او همچنین اعلام کرد مارک مایلود، جرمی پودسوا، مت شاکمن و آلن تیلور از جمله کارگردان‌های اپیزودهای فصل هفتم هستند.

اخبار مربوط به تأخیر در زمان پخش و تعداد اپیزود غافلگیرکننده نبود. دیوید بنیوف و دی.بی. وایس خالقان سریال پیش از این اعلام کرده بودند به خاطر نیاز برای تصویربرداری فصل بعدی در آب و هوای ابری و گرفته، کار تولید دیرتر شروع می‌شود, اما اچ‌بی‌او تا روز گذشته این خبر را تایید نکرد.

همچنین اخیراً اعلام شد ستاره‌های سریال شامل پیتر دینکلیج (تیریون لنیستر)، کیت هرینگتن (جان اسنو)، لینا هیدی (سرسی لنیستر)، امیلیا کلارک (دنریس تارگرین) و نیکولای کاستر-والدو (جیمی لنیستر)، برای هر یک از اپیزودهای فصل هفتم 500 هزار دلار دستمزد دریافت می‌کنند.

"بازی تاج و تخت" از روی مجموعه کتاب‌های فانتزی و پرفروش جرج آر. آر. مارتین ساخته شده و داستان هفت قلمروی افسانه‌ای است که بر سر پادشاهی با هم در حال جنگ هستند. "بازی تاج و تخت" هستند یکی از سریال‌های پرهزینه شبکه اچ‌بی‌او و پربیننده‌ترین سریال تاریخ این شبکه است. امسال در میان بازیگران "بازی تاج و تخت"، پیتر دینکلیج و کیت هرینگتن در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل و امیلیا کلارک، لینا هیدی و میزی ویلیامز در بخش بهترین بازیگر زن مکمل در یک سریال درام نامزد شده‌اند. اپیزود "Unbowed, Unbent Unbroken" به کارگردانی میگل ساپوچنیک هم در بخش بهترین کارگردانی یک سریال درام نامزد شده است.