سرویس سینمایی هنرآنلاین: استیون اسپیلبرگ فیلم "ربودن ادگاردو مورتارا" (The Kidnapping of Edgardo Mortara) را در سه ماه اول سال 2017 بعد از پایان تولید فیلم "بازیکن یک آماده" (Ready Player One) مقابل دوربین می‌برد.

به گزارش ورایتی، فیلمنامه "ربودن ادگاردو مورتارا" را تونی کوشنر نوشته است. شرکت آمبلین اینترتینمنت تهیه‌کننده این پروژه سینمایی است.

داستان در سال 1858 در بولونیا در ایتالیا روی می‌دهد و درباره یک پسر جوان یهودی است که به طور مخفیانه غسل تعمید داده می‌شود. او را به اجبار از خانواده‌اش جدا می‌کنند تا به عنوان یک مسیحی بزرگ شود. تلاش پدر و مادر او برای آزاد کردن پسرشان، بخشی از یک نبرد سیاسی بزرگ‌تر می‌شود که حاکمیت پاپ را در مقابل دموکراسی و وحدت ایتالیا قرار می‌دهد.

مارک رایلنس بازیگر بریتانیایی در "ربودن ادگاردو مورتارا" بازی می‌کند.

اسپیلبرگ مدتی بود به کار روی این پروژه فکر می‌کرد، اما اکنون که کوشنر فیلمنامه را تحویل داده است، به نظر می‌رسد "ربودن ادگاردو مورتارا" فیلمی باشد که اسپیلبرگ بعد از "بازیکن یک آماده" روی آن کار می‌کند. فیلمبرداری "بازیکن یک آماده" تابستان امسال شروع می‌شود.

رایلنس بعد از سال‌ها گزیده‌کاری و تمرکز بیشتر بر صحنه تئاتر لندن، این روزها بیشتر درگیر پروژه‌های سینمایی شده است، بخصوص اگر کارگردان آن اسپیلبرگ باشد.

او سال گذشته برای ایفای نقش یک جاسوس روس‌ها در فیلم "پل جاسوس‌ها" به کارگردانی اسپیلبرگ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد و قرار است نقش اصلی "بی‌اف‌جی" (The BFG) به کارگردانی اسپیلبرگ را هم ایفاء کند. این فیلم یک اقتباس سینمایی از کتاب کودکانه رولد دال است.

این بازیگر 56 ساله پیش از آن در تریلر اکشن "دانکرک" (Dunkirk) به کارگردانی کریستوفر نولان بازی خواهد کرد که تولید آن ماه آینده آغاز می‌شود.

به تازگی نیز اعلام شد اسپیلبرگ پنجمین فیلم مجموعه سینمایی "ایندیانا جونز" را نیز کارگردانی خواهد کرد. این فیلم 19 ژوئیه 2019 روی پرده سینماها می‌رود. هریسن فورد نقش باستان‌شناس ماجراجو را تکرار می‌کند.