سرویس سینمایی هنرآنلاین: تام کروز و آنابل والیس در اولین عکس‌های منتشر‌شده از سر صحنه "مومیایی" (The Mummy) حضور دارند.

سوفیا بوتلا ("کینگزمن: سرویس مخفی") در این فیلم نقش هیولای کلاسیک را بازی می‌کند. جیک جانسن ("دنیای ژوراسیک") دیگر بازیگران "مومیایی" است که داستان آن در دوران معاصر روی می‌دهد. کروز در فیلم نقش یک سرباز نیروی ویژه را بازی می‌کند.

"مومیایی" جدید را الکس کورتزمن کارگردانی می‌کند. کریس مورگان (مجموعه "سریع و خشمگین") و شان دانیل (سه‌گانه "مومیایی") به همراه کورتزمن این پروژه را تهیه می‌کنند.

"مومیایی" 9 ژوئن 2017 روی پرده سینماها می‌رود. این فیلم ابتدا قرار بود 24 مارس 2017 اکران شود.

یونیورسال تابستان 2014 پیش کورتزمن و کریس مورگان را به کار گرفت تا روی پروژه‌ای جدید درباره مومیایی که یکی از معروف‌ترین مخلوقات سینمایی این شرکت است، کار کنند. فیلمنامه را جان اسپایتس می‌نویسد. جزئیات داستان اعلام نشده است، اما بر خلاف سه فیلم قبلی "مومیایی" با بازی برندان فریزر، اتفاقات در زمان حال روی می‌دهد.

شخصیت مومیایی اولین بار در 1932 با فیلم "مومیایی" با بازی بوریس کارلوف در نقش اصلی به شهرت رسید. بعدها تام تایلر و لان چینی جونیر این نقش را در دیگر فیلم‌های ساخته‌شده بر مبنای این شخصیت کلاسیک بازی کردند.

کروز آخرین بار تابستان پیش فیلم "مأموریت: غیر ممکن ملت خودسر" تولید پارامونت پیکچرز را روی پرده سینماها داشت. او فیلم "منا" به کارگردانی داگ لیمان را در مرحله پس از تولید دارد.