سرویس سینمایی هنرآنلاین: رابرت دنیرو بازیگر ستاره فیلم "راننده تاکسی" (1976) و یکی از موسسان جشنواره ترایبکا روز جمعه اعلام کرد مراسم چهل سالگی این فیلم در دوره آتی جشنواره ترایبکا برگزار خواهد شد.

این مراسم با حضور مارتین اسکورسیزی کارگردان، پل شریدر فیلمنامه‌نویس، جودی فاستر و سی‌بیل شپارد بازیگران برگزار می‌شود. تریلر روان‌شناختی "راننده تاکسی" روز 21 آوریل (2 اردیبهشت) در بیکن تیه‌‌تر یک نمایش ویژه دارد و پس از آن کارگردان، نویسنده و بازیگران فیلم در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت می‌کنند.

اسکورسیزی در بیانیه‌ای گفت: عجیب است که فکر کنیم چهار دهه از روزهایی که ما "راننده تاکسی" را در خیابان‌های بسیار متفاوت شهر نیویورک گرفته‌ایم، گذشته است. این فیلم در موجی از انرژی که با فیلمنامه منحصر‌به‌فرد پل شروع شد، ساخته شد و من با گروه فوق‌العاده‌ای از همکاران هنری که هر کس می‌تواند امیدوار باشد، کار کردم - جودی که آن زمان 13 ساله بود و باب به فیلم چیزی باارزش، خطرناک و روی‌هم‌رفته چشمگیر بخشیدند. افتخار می‌کنم در جشن چهل سالگی فیلم در جشنواره ترایبکا حضور خواهم داشت.

"راننده تاکسی" داستان یک سرباز آشفته بازگشته از جنگ ویتنام با بازی دنیرو است که می‌خواهد نیویورک را از آدم‌های کثیف پاک کند. این فیلم برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن شد. سال 2011 نسخه ترمیم‌شده "راننده تاکسی" در شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد. سال گذشته نیز نسخه جدید فیلم گانگستری "رفقای خوب" به کارگردانی اسکورسیزی با بازی دنیرو در اختتامیه جشنواره ترایبکا روی پرده رفت. جشنواره فیلم ترایبکا در در نیویورک سال 2002 پس از حملات 11 سپتامبر برای کمک به اقتصاد منهتن راه‌اندازی شد. ترایبکا نام محله‌ای نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک است.

پانزدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا 13 تا 24 آوریل (25 فروردین تا 5 اردیبهشت) برگزار می‌شود.