سرویس سینمایی هنرآنلاین: منیژه حکمت با فیلم "زندان زنان" به عنوان کارگردان شناخته شد اما بیشتر او را در مقام تهیه‌کننده دیده‌ایم. آخرین کار وی در این زمینه، تهیه‌کنندگی فیلم "خماری" به کارگردانی داریوش غذبانی بود که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در بخش نگاه نو به نمایش درآمد. حکمت از جمله هنرمندانی است که بسیار به آیین و رسوم نوروزی علاقه‌مند است.

او درباره این مراسم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: چون عید را دوست دارم به این رسم و رسوم هم خیلی پایبندم و برایش احترام خاصی قائلم. معمولاً از یک هفته مانده به عید، خانه‌تکانی می‌کنم پیش از این سفره هفت‌سینم را در کنار ساحل آرام کیش، در سواحل زیبای خلیج‌فارس پهن می‌کردم و همه کسانی که سال نو در کنار ساحل بودند، به سفره ما می‌پیوستند و در کنار هم سال نو را تحویل می‌‌کردیم. البته به دلایلی چند سالی می‌شود این کار را انجام نداده‌ام. در تهران هستم و به کارهای دیگر می‌رسم. در کل این مراسم را دوست دارم و به بچه‌هایم هم یاد داده‌ام؛ چرا که سنت دیرپا و ارزشمندی است؛ به‌خصوص تمیزی، جشن و شادمانی و تحویل سالش.

او با بیان اینکه در لحظه تحویل سال برای مردم کشور دعا می‌کند ادامه داد: در لحظه تحویل سال دعا می‌کنم همه‌چیز برای مردم و این ملت خوب باشد.

تهیه‌کننده "شهر موش‌ها 2" درباره سرکار بودن در ایام نوروز بیان کرد: همیشه در آستانه این مناسبت، کار را تعطیل و سعی کرده‌ام در کنار خانواده باشم.

حکمت همچنین درباره ساخت آثار فاخر درباره نوروز عنوان کرد: با وجود تمام صحبت‌هایی که در بخش فرهنگی می‌شود، اما نادیده‌انگاری در این بخش بسیار است و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. باید بدانیم در حوزه فرهنگ، مردم متوجه تمام مسائل هستند و هرچقدر این مسائل کمرنگ‌تر می‌شود، به شکل برجسته‌ای در برابر دیدگان همین مردم قرار می‌گیرد و آن را می‌بینند. به هر حال متأسفانه تاکنون چنین بودجه‌ای در اختیارمان قرار نگرفته است تا کاری در این زمینه تولید شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه سعی می‌کنیم دور هم باشیم و سال نو را خوب تحویل کنیم. نوروز همیشه برای ما خوب بوده است.