سرویس سینمایی هنرآنلاین: بری لارسن برای بازی در نقش مادر عذاب‌دیده یک پسر کوچک در فیلم "اتاق" به کارگردانی لنی آبراهامسن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را گرفت. "اتاق" تولید مشترک ایرلند و کانادا است و از روی رمانی به همین نام نوشته اما داناهیو ساخته شده است. بری لارسن در این فیلم نقش زنی جوان را بازی می‌کند که همراه پسر پنج ساله‌اش بعد از پنج سال اسارت در انبار یک باغ می‌گریزد و با چالش‌های جدید روبرو می‌شود.

جون آلن، ویلیام اچ. میسی، شان بریجرز و جیکاب ترمبلی دیگر بازیگران فیلم "اتاق" هستند که اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و در جشنواره تورنتو در بخش نمایش‌های ویژه حضور داشت.

لارسن که متولد 1989 در ساکرامنتو در کالیفرنیا است، برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، کیت بلانشت برای "کارول"، جنیفر لارنس برای "جوی"، شارلوت رمپلینگ برای "45 سال" و سرشا رونین برای "بروکلین" را به عنوان رقیب پیش رو داشت.

پیروزی لارسن در این بخش تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود. او برای کار خود در فیلم "اتاق" در فصل جوایز سینمایی بیشتر جوایز مهم شامل گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران آمریکا و اسپریت را از آن خود کرد.

مراسم هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار بامداد دوشنبه به ‌وقت ایران در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند سنتر در هالیوود برگزار شد.