سرویس سینمایی هنرآنلاین: امانوئل لوبزکی برای کار خود در فیلم "بازگشته" (The Revenant) در بخش فیلم‌های بلند سینمایی برنده جایزه جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شد.

به گزارش ورایتی، برندگان این جوایز یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) در مراسمی در "هایت ریجنسی سنچری پلازا" در لس آنجلس معرفی‌ شدند.

"پل جاسوس‌ها" (یانوش کامینسکی)، "کارول" (ادوارد لاخمان)، "مکس دیوانه: جاده خشم" (جان سیل) و "قاتل حرفه‌ای/ Sicario" (راجر دیکنز)، دیگر نامزدهای این دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا بودند.

امانوئل لوبزکی معروف به "چیوو" که در مکزیک به دنیا آمده است، برای چهارمین بار جایزه ASC را دریافت کرد. او برای سومین سال پیاپی این جایزه را به خانه ‌برد. لوبزکی در دو سال گذشته با فیلم‌های "جاذبه" و "بردمن" برنده شد. "بردمن" و "بازگشته" را آلخاندرو گونزالس ایناریتو که خودش مکزیکی است، کارگردانی کرده است.

"بازگشته" که داستانی با موضوع بقا را به تصویر می‌کشد با دوربین 65 آری الکسا و با استفاده از نور طبیعی، در شرایط سخت آب و هوایی در کانادا و آرژانتین فیلمبرداری شد.

لوبزکی برای کار خود در این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری هم شده است. او برای دریافت جایزه اسکار با فیلمبرداران فیلم‌های "کارول"، "مکس دیوانه: جاده خشم"، "قاتل حرفه‌ای" و "هشت نفرت‌انگیز" (رابرت ریچاردسن) رقابت می‌کند.

وانیا کرنیول برای "مارکو پولو" در بخش سریال‌های تلویزیونی پیروز شد و پی‌یر ژیل برای "کازانووا" جایزه بخش بهترین سریال کوتاه را از آن خود کرد. جایزه هیئت رئیسه جامعه فیلمبرداران آمریکا نیز به ریدلی اسکات ("مریخی") اعطاء شد که کارگردان محبوب فیلمبرداران است.