سرویس سینمایی هنرآنلاین: "آواتار 2"، اولین فیلم از سه دنباله بلاک‌باستر علمی تخیلی و سه‌بعدی "آواتار" (2009) به کارگردانی جیمز کامرون که قرار بود کریسمس 2017 اکران شود، تا آن زمان آماده نمی‌شود. به گزارش thewrap، شرکت فاکس قرن بیستم دلیل این تأخیر را هنوز اعلام نکرده است. تاریخ جدید اکران "آواتار 2" مشخص نیست. همین‌طور تاریخ اکران دو دنباله بعدی که فاکس پیش از این اعلام کرده بود کریسمس 2018 و 2019 روانه سینماها می‌کند.

این دومین تأخیر برای "آواتار" است که فاکس ابتدا قصد داشت آن را کریسمس 2016 اکران کند. کامرون قصد دارد هر سه فیلم را همزمان در نیوزیلند فیلمبرداری کند. او این سه‌گانه را با همکاری جان لندو برای لایتستورم اینترتینمنت تهیه می‌کند. پیش‌تولید آغاز شده، اما تاریخ شروع فیلمبرداری هنوز مشخص نیست.

سام ورثینگتن و زو سالدانا بازیگران اصلی "آواتار" در 2014 برای بازی در سه دنباله بعدی این فیلم قرارداد امضاء کردند. انتظار می‌رود داستان فیلم از جایی آغاز شود که فیلم اول به پایان رسید. هرچند کامرون تأیید کرده است که شاید بخش زیادی از فیلم زیر آب فیلمبرداری شود. اولین "آواتار" سال 2009 روی پرده رفت و با 2.8 میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست. این فیلم که تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است، اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش "تایتانیک" در سال 1997 بود.

کامرون در "آواتار" از نوعی تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد که تا پیش از آن در سینما سابقه نداشت. فیلم او در 9 رشته نامزد اسکار شد و در سه بخش فنی جایزه دریافت کرد.

داستان فیلم در سیاره‌ای بیگانه به نام پاندورا روی می‌دهد که انسان‌ها قصد چپاول منابع طبیعی آن را دارند. در این بین یک تفنگدار سابق که از کمر به پایین فلج است به کمک موجودات بیگانه می‌آید. سیگورنی ویور، میشل رودریگز، جووانی ریبیسی و جوئل مور از دیگر بازیگران فیلم 161 دقیقه‌ای "آواتار" هستند.