سرویس سینمایی هنرآنلاین: بازیگر برنده دو جایزه اسکار در بخشی از برنامه "60 دقیقه" که روز جمعه از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد، به چارلی رز، گفت: اجازه بدهید واضح بگویم. مطلب من شکست خورده است.

مشروح مصاحبه ‌شان پن روز یکشنبه پخش می‌شود.

به گزارش ورایتی، پن ماه‌ها پیش با خواکین گوزمان معروف به "ال چاپو" بزرگ‌ترین قاچاقچی موادمخدر مکزیک مصاحبه کرد. آن‌ها در این گفت‌وگو درباره تولید یک فیلم درباره زندگی ال چاپو صحبت کردند. مجله رولینگ استون روایت دست اول پن را یک روز پس از آنکه ال چاپو در هشتم ژانویه بازداشت شد، منتشر کرد.

پن گفت دیدار او با ال چاپو منجر به بازداشت ال چاپو نشد.

پن گفت: افسانه‌ای درباره دیدار من و همکارانم با ال چاپو مطرح است که برابر با آن - همان‌طور که از دادستان کل مکزیک نقل شده است - این دیدار در بازداشت او نقش مهممی داشته است. ما چند هفته زودتر... در دوم اکتبر او را دیدیم، در جایی که اصلاً به محل بازداشت او نزدیک نبود.

بازیگر و کارگردان 55 ساله ادامه داد: این چیزهایی است که ما می‌دانیم: ما می‌دانیم دولت مکزیک.... آشکارا از این تصور که یک نفر زودتر از آن‌ها او را پیدا کرد، خیلی احساس تحقیر کردند. خب، هیچ‌کس قبل از آن‌ها او را پیدا نکرد. ما نکردیم. ما از DEA (اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا) یا دستگاه اطلاعاتی مکزیک باهوش‌تر نیستیم. ما یک رابط داشتیم و از آن طریق توانستیم روند پیشنهاد مصاحبه با ال چاپو را تسهیل کنیم.

پن گفت دولت مکزیک او را سپر بلا و هدف کارتل کرد در حالی که نیت اولیه او استفاده از این دیدار برای شروع گفت‌وگو درباره جنگ مواد مخدر بود.

پن که برای فیلم‌های "رود میستیک" و "میلک" دو بار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است، ادامه داد: ما همه تمرکز خود، همه انرژی خود و همه میلیاردها دلار خود را روی "آدم بد" می‌گذاریم و چه اتفاقی می‌افتد؟ شما یک مرگ دیگر دارید. روز بعد هم همین‌طور.

او گفت ال چاپو ماه‌ها پس از دیدار با او - که با کمک کیت دل کاستیو بازیگر مکزیکی میسر شد - در یک مکان کاملاً متفاوت دستگیر شد.

پن همچنین گفت خبرنگارانی که اصول روزنامه‌نگاری او را زیر سؤال می‌برند، به تجربیاتش حسادت می‌کنند.

او گفت: وقتی شما گزارشی دارید که هر خبرنگاری در دنیا آن را می‌خواهد، خیلی از هیولاهای چشمسبز هستند که بخواهند شما را ببوسند.

پن به چارلی رز گفت: بسیار متاسفم. کل بحث‌ها درباره این مطلب هدف آن را نادیده می‌گیرد که سعی داشت به بحث درباره سیاست‌های مربوط به جنگ مواد مخدر کمک کند.

او در پایان گفت: اجازه بدهید تصویری بزرگ از آنچه می‌خواهیم ترسیم کنیم. همه ما می‌خواهیم مشکل مواد مخدر حل شود. همه ما می‌خواهیم کشتارها در شیکاگو متوقف شود. همه ما مصرف‌کننده هستیم. چه با شان پن موافق باشید، چه نباشید، همه ما شریک جرم هستیم. چند تا از بچه‌های شما مواد مخدر مصرف می‌کنند... و از هفته پیش که این مطلب منتشر شد، چقدر برای آن وقت گذاشته‌اند یا درباره آن حرف زده‌اند؟ یک درصد؟ به نظرم خطرناک است.