سرویس سینمایی هنرآنلاین: انیو موریکونه دوشنبه صبح در این دوره جوایز گلدن گلوب برای فیلم "هشت نفرت‌انگیز" به کارگردانی کوئنتین تارانتینو برنده جایزه گلدن گلوب بهترین موسیقی شد.

به گزارش ورایتی، "هشت نفرت‌انگیز" اولین همکاری او با تارانتینو و اولین موسیقی او برای یک فیلم وسترن بعد از 40 سال است.

ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا در واکنش به پیروزی موریکونه در جوایز گلدن گلوب در توئیتر نوشت: استاد موریکونه همیشه یک امر مسلم است، منبع افتخار ایتالیا.

داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا نیز در توئیتر از موریکونه به عنوان "یک غول که موسیقی و فیلم‌های ایتالیایی را در سراسر دنیا بزرگ کرده است" یاد کرد.

موریکونه 87 ساله موسیقی متن بیش از 500 فیلم سینمایی و تلویزیونی را ساخته و بیش از همه به خاطر ساخت موسیقی وسترن‌های اسپاگتی سرجیو لئونه کارگردان ایتالیایی شامل "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر"، "خوب، بد، زشت" و "روزی روزگاری در غرب" شهرت دارد.

او برای فیلم‌های "روزهای بهشت" به کارگردانی ترنس مالیک، "مأموریت مذهبی" به کارگردانی رول‌اند جافی، "تسخیرناپذیران" به کارگردانی برایان دی پالما، "باگزی" به کارگردانی بری لوینسن و "مالنا" به کارگردانی جوزپه تورناتوره نامزد اسکار شد. "1900" برناردو برتولوچی، "حرفه‌ای" لوک بسون و "لولیتا" آدریان لین از دیگر ساخته‌های موریکونه است. موریکونه سال 2007 یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد.

جامعه سینمای ایتالیا اکنون امیدوار است موریکونه با "هشت نفرت‌انگیز" در جوایز اسکار نیز موفق باشد.

تارانتینو که دوشنبه صبح در هتل بورلی هیلتن بجای موریکونه جایزه گلدن گلوب بهترین موسیقی را دریافت کرد، گفت: تا آنجا که به من مربوط می‌شود، او آهنگساز مورد علاقه من است. وقتی می‌گویم آهنگساز مورد علاقه، منظورم تنها یک آهنگساز فیلم نیست. منظورم موتزارت، بتهوون و شوبرت است. خبر همکاری موریکونه و تارانتینو اولین بار ژوئن پیش اعلام شد. او موسیقی "هشت نفرت‌انگیز" را مشابه تکنیک‌ خود در فیلم "روزی روزگاری در غرب" با خواندن فیلمنامه ساخت. قرار است او به زودی در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود صاحب یک ستاره شود.