سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم هفتاد و سومین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب، یکشنبه 10 ژانویه (بامداد دوشنبه 21 دی به وقت ایران) در مراسمی در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز، لس آنجلس مشخص می‌شوند.

امسال در بخش سینما، فیلم عاشقانه "کارول" به کارگردانی تاد هینز با نامزدی در پنج بخش پیشتاز نامزدهاست. درام "بازگشته" (The Revenant) به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو با بازی لئوناردو دی‌کاپریو که داستانی با موضوع بقاء را تصویر کرده است، "استیو جابز"‌ به کارگردانی دنی بویل با بازی مایکل فاسبندر در نقش استیو جابز، یکی از موسسان و مدیر اجرایی پیشین شرکت اپل و کمدی با موضوع بحران مالی "The Big Short"، هر یک با چهار نامزدی بعد از "کارول" بیشترین نامزدی را کسب کرده‌اند.

در بخش تلویزیون، سریال‌های "جنایت آمریکایی"، "فارگو"، "آقای روبات"، "Outlander" و "شفاف" هر یک سه نامزدی کسب کرده‌اند.

ریکی جرویس برای چهارمین بار اجرای مراسم را به عهده دارد. دنزل واشنگتن بازیگر برنده دو جایزه اسکار در این دوره جوایز گلدن گلوب جایزه سسیل بی. دمیل را دریافت می‌کند.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)، بانی جوایز گلدن گلوب است. حدود 85 خبرنگار و روزنامه‌نگار آزاد عضو این انجمن هستند. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی سال در آمریکاست. این جوایز هر سال دستاوردها در دو بخش فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را مورد تقدیر قرار می‌دهد. کاربران محترم می‌توانند از حدود ساعت پنج بامداد روز دوشنبه اخبار مربوط به این جوایز را در هنرآنلاین دنبال کنند.