سرویس سینمایی هنرآنلاین: "پل جاسوس‌ها" (یانوش کامینسکی)، "کارول" (ادوارد لاخمان)، "مکس دیوانه: جاده خشم" (جان سیل)، "بازگشته" (امانوئل لوبزکی) و "قاتل حرفه‌ای/ Sicario" (راجر دیکنز)، نامزدهای این دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) هستند که اسامی آن‌ها چهارشنبه شب اعلام شد.

به گزارش ورایتی، در میان این پنج فیلم، دو فیلم "بازگشته" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو و "مکس دیوانه: جاده خشم" به کارگردانی جرج میلر، پیش از این نامزد دریافت جوایز انجمن بازیگران، تدوینگران سینمای آمریکا، انجمن طراحان هنری و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا نیز شده‌اند.

مهم‌ترین فیلمی که نتوانست به فهرست رقبای جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا راه پیدا کند، "هشت نفرت‌انگیز" به کارگردانی کوئنتین تارانتینو با مدیریت فیلمبرداری رابرت ریچاردسن است. ریچاردسن برای این فیلم از فرمت قدیمی اولترا پاناویژن و شیوه 65 میلی‌متری استفاده کرده است. ریچاردسن 10 بار نامزد جوایز ASC بوده، اما هیچ‌وقت نبرده است. این در حالی است که او سه بار برای فیلم‌های "جی‌اف‌کی"، "هوانورد" و "هوگو" برنده اسکار شده است. در مقابل راجر دیکنز سه جایزه ASC در کارنامه دارد، اما با وجود 12 نامزدی اسکار هیچ‌گاه این جایزه را نگرفته است. این چهاردهمین نامزدی ASC برای اوست.

ریچاردسن دو سال پیش نیز برای "جانگو آزاد شده" نتوانست نامزد جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا شد، با این حال، نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد. این اتفاق امسال نیز می‌تواند برای او یا دیگر فیلمبرداران مانند ماتیاس اردلی ("پسر شائول") و داریوش وولفسکی ("مریخی") بیفتد. در یک دهه گذشته تنها دو بار اتفاق افتاده است که نامزدهای ASC و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی یکی باشند.

پنج نامزد این دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا با تکنولوژی‌های مختلف فیلمبرداری شده‌اند. "پل جاسوس‌ها" به شیوه سنتی فیلم 35 میلی‌متری فیلمبرداری شده است؛ "کارول" به شیوه 16 میلی‌متری و "مکس دیوانه" و "قاتل حرفه‌ای" به شیوه دیجیتالی با دوربین آری الکسا و "بازگشته" با دوربین 65 آری الکسا. برندگان جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا 14 فوریه (25 بهمن) در مراسمی در "هایت ریجنسی سنچری پلازا" در لس آنجلس معرفی می‌شوند.