سرویس سینمایی هنرآنلاین: "سالی" (Sully) تولید شرکت برادران وارنر 9 سپتامبر 2016 اکران می‌شود.

به گزارش ورایتی، "سالی" به کارگردانی کلینت ایستوود از روی داستانی واقعی ساخته شده است. تام هنکس در این فیلم نقش چسلی "سالی" سالنبرگر خلبان آمریکایی را بازی می‌کند.

سالنبرگر 15 ژانویه 2009 با یک هواپیما حامل 155 مسافر موفق به فرود اضطراری روی رودخانه هادسن در نیویورک شد. هر دو موتور هواپیمای او کمی پس از بلند شدن از زمین بر اثر برخورد با پرنده‌ها از کار افتاده بود.

"سالی" از روی کتاب "بیشترین وظیفه" نوشته سولنبرگر و جفری زاسلو ساخته شده. این کتاب نگاه نزدیک به مردی دارد که پس از نجات مسافران هواپیما به یک قهرمان ملی تبدیل شد. فیلمنامه را تاد کومارنیکی نوشته است.

فرانک مارشال تهیه‌کننده حقوق ساخت کتاب را در 2010 خرید و از آن زمان روی آن کار می‌کرد.

آرون اکهارت، لورا لینی، هولت مکالانی، جیمی شریدان و جری فرارا دیگر بازیگران "سالی" هستند. فیلمبرداری سپتامبر پیش در نیویورک شروع شد.

ایستوود همیشه مجذوب داستان‌هایی چون "تک‌تیرانداز آمریکایی"، "جی. ادگار" و "بچه اشتباهی" بوده است که از روی زندگی افراد ساخته می‌شود و "سالی" در همین ژانر است. هنکس مانند ایستوود به کار در چنین پروژه‌هایی علاقه‌مند است، ازجمله "کاپیتان فیلیپس"، جیم لاول در "آپولو 13" و این اواخر والت دیزنی در "نجات آقای بنکس".