سرویس سینمایی هنرآنلاین: سلمان خان ماه مه پیش به جرم کشتن یک مرد بی‌خانمان در یک تصادف رانندگی و به دنبال آن فرار از صحنه تصادف به پنج سال زندان محکوم شد، اما دادگاه عالی بمبئی چند روز بعد حکم زندان سلمان خان را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش ورایتی، این اتفاق 28 سپتامبر سال 2002 روی داد و در جریان آن تویوتا لندکروزر خان به نانوایی امریکن اکسپرس در منطقه باندرا در بمبئی برخورد کرد. اتوموبیل از روی پنج بی‌خانمان که در خیابان خوابیده بودند، رد شد. در این حادثه نورالله خان 38 ساله کشته و سه نفر دیگر به شدت مجروح شدند. نفر پنجم چندان آسیب ندید. قاضی دادگاه عالی بمبئی روز پنجشنبه گفت: حکم اولیه قابل اجرا نیست. سلمان خان از تمام اتهامات تبرئه شده است. بر مبنای شواهد موجود و تحقیقات انجام‌شده سلمان خان را نمی‌توان محکوم کرد، صرف نظر از آنکه افکار عمومی چه نظری دارد.

دادگاه عالی گفت اینکه سلمان خان هنگام وقوع حادثه پشت فرمان بود و اینکه تحت تأثیر الکل بوده قابل اثبات نیست. دادگاه همچنین به نتیجه رسید که اظهارات شاهد اصلی، راویندرا پاتیل، محافظ سابق سلمان خان که او نیز سوار ماشین بود، قابل استناد نیست. پاتیل در 2007 درگذشت.

حکم دادگاه عالی قابل اعتراض است و در این صورت در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پرونده سلمان خان سال‌هاست بالیوود و هند را درگیر کرده است. او یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های بالیوود است و در بیش از 80 فیلم هندی‌زبان بازی کرده است. تعدادی از فیلم‌های او مانند "Dabangg"، "آماده"، "بادی‌گارد"، "Ek Tha Tige"، "Maine Pyar Kiya" و"Hum Aap Ke Hain Kaun" جزو پرفروش‌ترین فیلم‌ها بوده‌اند.

سلمان خان در 2015 دو فیلم پرفروش روی پرده سینماها داشت: "Bajrangi Bhaijaan" که ماه ژوئیه اکران شد و 95 میلیون دلار در دنیا فروخت و "Prem Ratan Dhan Payo" که ماه نوامبر روی پرده سینماها رفت و تاکنون 60 میلیون دلار فروخته است. "سلطان" فیلم بعدی او سال 2016 اکران می‌شود.