سرویس سینمایی هنرآنلاین: منابع نزدیک به شرکت پارامونت همکاری مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم "شیطان در شهر سفید" (The Devil in the White City) را تأیید کردند.

به گزارش ورایتی، این پروژه که بیش از 10 سال است در دست تولید قرار دارد، دو سال بعد از فیلم "گرگ وال استریت"، اسکورسیزی و دی‌کاپریو را برای ششمین بار در یک پروژه سینمایی در کنار هم قرار می‌دهد.

پارامونت در یک حراجی حقوق ساخت فیلمی از روی کتاب "شیطان در شهر سفید: جنایت، جادو و جنون در نمایشگاه که آمریکا را تغییر داد" نوشته اریک لارسن را از آن خود کرد. پارامونت پیش از این دو بار دیگر حقوق ساخت کتاب لارسن را در اختیار داشت.

بیلی ری که فیلم‌هایی چون "کاپیتان فیلیپس" و "عطش مبارزه" را در کارنامه دارد، فیلمنامه را می‌نویسد. دی‌کاپریو و همکار او جنیفر دیویسن در شرکت آپین وی، همین‌طور استیسی شر، اسکورسیزی و ریک یورن تهیه‌کنندگان پروژه هستند.

دی‌کاپریو اولین‌بار در سال 2010 به "شیطان در شهر سفید" پیوست. او در فیلم نقش اچ. اچ. هلمز را بازی می‌کند که بین 27 تا 200 نفر را کشت. بیشتر قربانیان هلمز زنان جوان بودند. داستان در پسزمینه نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 روی می‌دهد و روایت‌های درهم‌پیچیده دانیل اچ. برنام آرشیتکت نمایشگاه و هلمز را بیان می‌کند. هلمز از هتلی که در نزدیکی نمایشگاه احداث کرده بود برای فریب قربانیانش استفاده می‌کرد.

این پروژه ابتدا توسط تام کروز و پولا واگنر از طریق شرکت آن‌ها و پس از امضای قرارداد با پارامونت در هالیوود مطرح شد، اما قرارداد آن‌ها سال 2004 فسخ شد. پارامونت سال 2007 بار دیگر حقوق اقتباس سینمایی از کتاب "شیطان در شهر سفید" را به خود اختصاص داد.

اسکورسیزی و دی‌کاپریو به‌جز "گرگ وال استریت" در فیلم‌های "دار و دسته نیویورکی"، "هوانورد"، "مردگان" و "شاتر آیلند" نیز همکاری کرده‌اند. دی‌کاپریو برای "گرگ وال استریت" برای چهارمین بار بعد از فیلم‌های "چه چیزی گیلبرت گریپ را می‌خورد"، "هوانورد" و "الماس خونین" نامزد اسکار شد.

دی‌کاپریو این روزها فیلم "بازگشته" (The Revenant) به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو را در مرحله پیش‌تولید دارد. اسکورسیزی هم این روزها مراحل پایانی تولید پروژه جدید خود "سکوت" (Silence) را پشت سر می‌گذارد.