سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره ونیز روز جمعه از اولین نمایش جهانی فیلم "عشاء ربانی سیاه" (Black Mass) در بخش خارج از مسابقه خبر دادند.

به گزارش ورایتی، این فیلم با بازی جانی دپ جمعه چهارم سپتامبر (13 شهریور) در سالن سالا گرانده در پلاتزو دل سینما در لیدو روی پرده می‌رود.

"عشاء ربانی سیاه" فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره جیمز "وایتی" بالجر گانگستر اهل بوستون است که بعدها جاسوس اف‌بی‌آی شد و در دهه‌های 1970 و 1980 و اوایل دهه 1990 از این جایگاه برای از میان بردن رقبای تبهکار خود استفاده کرد. شرکت برادران وارنر این فیلم را 18 سپتامبر (27 شهریور) اکران عمومی می‌کند.

داکوتا جانسن، بندیکت کامبربچ، کوین بیکن، جوئل اجرتن و پیتر سارسگارد از دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی اسکات کوپر هستند. فیلمنامه را مارک مالوک و جز باترورث از روی کتاب "داستان واقعی یک اتحاد شوم بین اف‌بی‌آی و اراذل و اوباش ایرلندی" نوشته دیک لیر و جرارد اونیل نوشته است. این کتاب سال 2001 منتشر شد. همان‌طور که قبلاً اعلام شد هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز دوم سپتامبر (11 شهریور) با تریلر "اورست" به کارگردانی بالتازار کورماکور با بازی جیک جیلنهال در بخش خارج از مسابقه شروع می‌شود و تا 12 سپتامبر (21 شهریور) ادامه دارد.

آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره ونیز را به عهده دارد. جاناتان دمی کارگردان آمریکایی رئیس داوران بخش مسابقه افق‌ها و ساوریو کوستانتزو کارگردان ایتالیایی رئیس داوران جایزه لوییجی دی لورنتیس بهترین فیلم اول - شیر آینده است.