سرویس سینمایی هنرآنلاین: آنجلینا جولی پیت فیلم "اول پدرم را کشتند: دختری از کامبوج به یاد می‌آورد" (First They Killed My Father: A Daughter of Cambodia Remembers) را برای شبکه نت‌فلیکس کارگردانی می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم از روی کتاب خاطرات لونگ آونگ نویسنده و فعال حقوق بشر کامبوجی ساخته می‌شود. خانم آونگ در این کتاب از بقا در دوران حکومت خمرهای سرخ در کامبوج در دهه 1970 نوشته است.

جولی فیلمنامه "اول پدرم را کشتند..." را با همکاری آونگ نوشته و فیلم را تهیه و کارگردانی می‌کند. ریتی پان کارگردان فیلم مستند "تصویر گمشده" که سال 2014 نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود، دیگر تهیه‌کننده فیلم است. ("تصویر گمشده" تولید مشترک فرانسه و کامبوج یک روایت شخصی از دوران هولناک دیکتاتوری پل پوت در کامبوج است.) شبکه نت‌فلیکس که یک سرویس استریم است، اعلام کرد "اول پدرم را کشتند..." را به جشنواره‌های سینمایی مهم دنیا ارائه می‌دهد و فیلم را پاییز 2016 در دسترس مشترکان خود قرار خواهد داد.

جولی پیت این روزها فیلم "کنار دریا" (By the Sea) با بازی خودش و همسرش برد پیت را در مرحله پس از تولید دارد که شرکت یونیورسال پیکچرز آن را ماه نوامبر روانه سینماها خواهد کرد. پیت در این فیلم نقش یک نویسنده آمریکایی را بازی می‌کند که همراه همسرش (جولی) در دهه 1970 به فرانسه می‌آیند و به تفریحگاهی آرام و خوش‌منظره در کنار دریا می‌روند، در شرایطی که زندگی زناشویی آن‌ها دچار بحران شده است.

جولی پیت قصد داشت بعد از "کنار دریا" فیلم "آفریقا" را برای شرکت‌های پارامونت و اسکای‌دنس پروداکشنز کارگردانی کند، اما کار روی این پروژه را به تعویق انداخت. "آفریقا" از روی ماجرایی واقعی ساخته می‌شود و درباره مبارزه ریچارد لیکی، دیرین‌شناس با قاچاقچیان عاج فیل است که تهدیدی برای جمعیت فیل‌های آفریقا هستند.

اکنون جولی پیت ابتدا "اول پدرم را کشتند..." را کارگردانی می‌کند. قرار است فیلمبرداری اواخر سال جاری میلادی شروع شود. جولی پیت گفت همچنان نسبت به پروژه "آفریقا" متعهد است، اما برای کار روی فیلمنامه و برنامه‌ریزی به زمان بیشتر نیاز دارد.

کتاب خاطرات آونگ اولین بار در 2000 منتشر شد. او در این کتاب روایت می‌کند که وقتی تنها پنج سال داشت، خمرهای سرخ چگونه قدرت را در کامبوج در دست گرفتند. او به عنوان یک کودک سرباز در یک اردوگاه مخصوص بچه‌های یتیم آموزش دید، در حالی که شش خواهر و برادرش برای کار به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شدند.

جولی پیت بیش از یک دهه پیش کتاب "اول پدرم را کشتند..." را خواند و همان زمان با او تماس گرفت. آونگ و جولی پیت با هم دوست شدند و فیلمنامه را نوشتند. آونگ اکنون اولین رمان خود را می‌نویسد. او که در اوهایو زندگی می‌کند از 1995 تاکنون برای کمک به هم‌وطنان خود بیش از 30 بار به کامبوج سفر کرده است.

مادوکس فرزند جولی و پیت که در کامبوج به دنیا آمده است در پروژه "اول پدرم را کشتند..." حضور خواهد داشت.

این فیلم بعد از "در سرزمین خون و عسل"، "نشکسته" و "کنار دریا" چهارمین تجربه کارگردانی جولی پیت خواهد بود. او تابستان سال گذشته در مقام بازیگر فیلم پرفروش "مالفیسنت" تولید شرکت والت دیزنی پیکچرز را روی پرده سینماها داشت.