سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلمبرداری فیلم "سکوت" (Silence) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی به تازگی در تایوان به پایان رسیده است.

لیام نیسن، اندرو گارفیلد و آدام درایور در این فیلم بازی می‌کنند که از روی رمانی به قلم شوساکو اندو نویسنده ژاپنی که سال 1966 منتشر شد، ساخته می‌شود. داستان "سکوت" در قرن هفدهم روی می‌دهد و درباره یک کشیش یسوعی پرتغالی است که به همراه دیگر مسیحیان در ژاپن با خشونت و آزار و اذیت روبرو می‌شوند.

گارفیلد در فیلم نقش پدر رودریگز را بازی می‌کند. در اولین عکس منتشرشده از "سکوت"، گارفیلد را همراه با شینیا سوکاموتو می‌بینیم که در فیلم ایفاگر نقش یک دهاتی به نام موکیچی است.

اسکورسیزی روز دوشنبه در یک نشست خبری در تایوان به خبرنگاران گفت بیش از 25 سال پیش رمان "سکوت" را خواند و در این مدت همیشه به دنبال راهی بود که این رمان را به فیلم برگرداند. او همچنین گفت با مضامین رمان اندو عمیقا ارتباط برقرار می‌کند.

او گفت: مسئله‌ای که شوساکو اندو در کتاب "سکوت" طرح کرده است، از وقتی خیلی خیلی جوان بودم در زندگی‌ام مطرح بوده است. مذهب نقش زیادی در زندگی من داشته است. من در یک خانواده کاتولیک با اعتقادات شدید بزرگ شدم... نکته دیگر این که ما چگونه می‌خواهیم زندگی خود را برابر با اعتقادات مسیحی هدایت کنیم... بنابراین وقتی در 1988 کتاب "سکوت" را خواندم مجذوب آن شدم.

اسکورسیزی سال 1990 متعهد شد از روی رمان اندو یک فیلم بسازد، اما در تمام این سال‌ها به خاطر دعواهای حقوقی گسترده و اصلاحیه‌های مختلف در قرارداد، موفق به انجام این کار نشد.

پروژه جدید اسکورسیزی ژانویه پیش خبرساز شد و این زمانی بود که یک کارگر ساختمانی بر اثر فرو ریختن سقف هنگام ساختن سازه‌های چوبی، جان خود را از دست داد. در آن حادثه دو نفر نیز مجروح شدند.

فیلمبرداری "سکوت" 30 ژانویه آغاز شد. این فیلم سال 2016 اکران می‌شود. اسکورسیزی آخرین بار فیلم "گرگ وال استریت" را روی پرده سینماها داشت.