سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "شاه جک" (King Jack) به کارگردانی فلیکس تامپسن در بخش مسابقه داستانی سینمای جهان فیلم منتخب تماشاگران شد و جایزه بخش مسابقه مستند سینمای جهان به "ترنس‌فتی زندگی می‌کند" (TransFatty Lives) ساخته پاتریک اوبراین رسید.

کمدی "خوابیدن با دیگران" (Sleeping With Other) به کارگردانی لسلی هدلند با بازی جیسن سادیکیس و آلیسن بری و مستند "آهنگ لاهور" (Song of Lahore) ساخته اندی شاکن و عبید سینوی، به ترتیب در بخش‌های مسابقه داستانی و مستند، انتخاب‌های دوم تماشاگران ترایبکا بودند. اسامی برندگان بامداد یکشنبه به وقت ایران اعلام شد.

"شاه جک" بر یک آخر هفته مهم در زندگی نوجوانی 15 ساله در شهری کوچک متمرکز است. "ترنس‌فتی زندگی می‌کند" درباره زندگی اوبراین - که به ترنس‌فتی، دی‌جی و مقلد هم معروف است - که پزشکان تشخیص دادند مبتلا به بیماری ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) است و بین دو تا پنج سال زنده است.

تماشاگران جشنواره ترایبکا در نیویورک هر سال با آرای خود که پس از نمایش فیلم‌ها از آن‌ها اخذ می‌شود، فیلم‌های منتخب را در دو بخش مسابقه داستانی و مستند انتخاب می‌کنند که با جایزه‌ای نقدی به ارزش 25 هزار دلار همراه است.

هر چهار فیلم منتخب تماشاگران 26 آوریل (6 اردیبهشت) در روز پایانی جشنواره به نمایش درمی‌آیند. جشنواره فیلم ترایبکا در در نیویورک سال 2002 پس از حملات 11 سپتامبر برای کمک به اقتصاد منهتن راه‌اندازی شد. ترایبکا نام محله‌ای نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک است. این جشنواره در 14 سال گذشته حدود پنج میلیون بازدیدکننده داشته و بیش از 900 میلیون دلار درآمدزایی کرده است.

چهاردهمین دوره این جشنواره از 15 آوریل (26 فروردین) با مستند "زنده از نیویورک!" - که درباره تاثیر فرهنگی و سیاسی برنامه تلویزیونی "ستردی نایت لایو / زنده شنبه شب‌ها" است - آغاز شد. در مدت 12 روز حدود 100 فیلم در ترایبکا به نمایش درآمد که شامل اولین نمایش جهانی فیلم‌هایی با حضور بازیگرانی چون آدرین برودی، پاتریشیا آرکت، مایکل فاسبندر و اسکار آیزاک بود.

در این مدت، میزگردهایی با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص صنعت سینما چون جرج لوکاس، کریستوفر نولان، هاروی واینستین، بنت میلر، براد برد، آوا دوورنی، تونی بنت، کری فوکوناگا و... برگزار ‌شد.

به مناسبت بیست و پنجمین سال نمایش فیلم "رفقای خوب" (1990) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو، یک نسخه جدید از فیلم به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره ترایبکا انتخاب شده است. بعد از نمایش "رفقای خوب" بازیگران این فیلم شامل دنیرو که خود یکی از موسسان جشنواره ترایبکاست، برگزار می‌شود.

ورایتی / 25 آوریل