سرویس سینمایی هنرآنلاین: هریسن فورد در دنباله "بلید رانر" (Blade Runner) نقش ریک دکارد را تکرار می‌کند.

قرار است فیلمبرداری تابستان 2016 شروع شود. فیلمنامه را همپتن فنچر - که فیلمنامه اولین "بلید رانر" را نوشت - و مایکل گرین بر مبنای ایده‌ای از فنچر و ریدلی اسکات نوشته‌اند.

داستان چند دهه بعد از اولین "بلید رانر" در 1982 روی می‌دهد. داستان فیلم اول به کارگردانی اسکات سال 2019 در لس آنجلس اتفاق می‌افتد. فورد نقش ریک دکارد یک کارآگاه دلزده و عضو سابق یک واحد ویژه پلیس معروف به "بلیدرانرها" را بازی می‌کند که با بی‌میلی می‌پذیرد گروهی روبات هوشمند، اما جنایتکار را به دام بیندازد.

آلکان اینترتینمنت حقوق ساخت دنباله "بلید رانر" را سال 2011 از آن خود کرد، با این هدف که هم دنباله و هم پیش‌درآمد فیلم معروف اسکات را تولید کند. باد یورکین دنباله "بلید رانر" را با همکاری اندرو ای. کوزوو و برودریک جانسن موسسان آلکان، تهیه می‌کند. هریسن فورد بیش از همه با سه‌گانه اول "جنگ‌های ستاره‌ای" و سری فیلم‌های "ایندیانا جونز" شهرت دارد. او برای فیلم "شاهد" (1985) نامزد اسکار شد. فورد فانتری رمانس "دوران آدالین" به کارگردانی لی تولند کریگر را آماده نمایش دارد و این روزها در "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود" فیلم جدید مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" نقش هان سولو را تکرار می‌کند. "ساحل ماسکیتو"، "بازی‌های میهن‌پرستانه"، "فرار"، "خطر آشکار و حاضر" و «سابرینا» از دیگر فیلم‌های فورد است.

سال گذشته، موسسه فیلم بریتانیا نسخه کارگردان "بلید رانر" با عنوان "بلید رانر: تدوین نهایی" را در سراسر بریتانیا اکران کرد. اسکات سال 2007 به مناسبت بیست و پنجمین سال نمایش "بلید رانر" این نسخه را تهیه کرد که همان سال در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد. این نسخه کاملا ترمیم شده و از نگاتیو اصلی فیلم تهیه شده است.

روتگر هاوئر، شان یانگ، جیمز اولموس و داریل هانا از دیگر بازیگران اولین "بلید رانر" بودند که در دو بخش بهترین طراحی هنری-طراحی دکور و بهترین جلوه‌های تصویری نامزد اسکار بود. دنی ویلنو درام جنایی "قاتل حرفه‌ای" (Sicario) با بازی امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو، جاش برولین را آماده نمایش دارد. فیلم جدید او 18 سپتامبر 2015 به طور محدود و از 25 سپتامبر به طور گسترده اکران می‌شود. داستان درباره یک مامور اف‌بی‌آی با دیدگاه‌های آرمانگرایانه (بلانت) است که مامور می‌شود رهبر مکزیکی یک کارتل مواد مخدر را در مرز بی‌قانون ایالات متحده و کانادا به دام بیندازد. ویلنو همچنین کارگردان فیلم فرانسوی‌زبان "آتش‌افروزان" که به نمایندگی از کانادا به بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار معرفی و در این بخش نامزد شد. او آخرین بار سال 2013 تریلر جنایی "زندانی‌ها" با بازی هیو جکمن و جیک جیلنهال را روی پرده سینماها داشت. "پلی‌تکنیک" و "Maelstrom" از دیگر فیلم‌های ویلنو است.

هالیوود ریپورتر / 26 فوریه

انتهای پیام/