سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم هشت و هفتمین جوایز اسکار صبح دوشنبه برگزار شد و با معرفی فیلم "بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو سینماگر مکزیکی به کار خود پایان داد.

"تک‌تیرانداز آمریکایی"، "بچگی"، "هتل بزرگ بوداپست"، "بازی تقلید"، "سلما"، "نظریه همه چیز" و "ضربه شلاق"، رقبای "بردمن" در بخش اسکار بهترین فیلم بودند.

"بردمن" درباره ریگین تامسن یک بازیگر شصت و چند ساله ( با بازی مایکل کیتن) است. ریگین از اینکه همه او را تنها با نقش ابرقهرمانی "بردمن" که سال‌ها پیش با آن به شهرت رسید، می‌شناسند، متنفر است. او فکر می‌کند کارگردانی و بازی در نقش اصلی یک نمایش در برادوی که از روی قصه‌ای از ریموند کارور اجرا می‌شود، دنیا را قانع می‌کند که او یک بازیگر جدی است، اما وقتی در پیش‌نمایش‌ها تقریبا همه چیز اشتباه از کار درمی‌آید، ریگین متوجه می‌شود فقط می‌تواند به صدای "بردمن"‌ در سرش اعتماد کند.

ادوارد نورتن، نائومی واتس، زاک گالیفیاناکیس و اما استون دیگر بازیگران فیلم پرجنب و جوش ایناریتو هستند که نحوه فیلمبرداری و تدوین آن به گونه‌ای است که انگار تنها در یک برداشت طولانی و بدون برش ساخته شده است. فیلمبرداری "بردمن" در 30 روز و بعد از یک دوره طولانی از تمرینات انجام شد.

در "بردمن" - که ایناریتو فیلمنامه آن را با همکاری نیکلاس جاکوبون و آرماندو بو نویسنده‌های آرژانتینی و الکساندر دینه‌لاریس نمایشنامه‌نویس نیویورکی نوشته است - همه شخصیت‌ها در سینت جیمز در نیویورک یا یک یا دو ساختمان بیرون از آنجا حضور دارند.

این فیلم اولین بار در دنیا اوت 2014 در مراسم افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و از ابتدای فصل جوایز سینمایی یکی از رقبای جدی بود. "بردمن" تا پیش از مراسم اسکار جوایز مهمی مانند جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال در جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA)، جایزه بهترین گروه بازیگری از جوایز سالانه انجمن بازیگران (SAG) و جایزه بهترین کارگردانی از جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) را دریافت کرد.

"بردمن" درمجموع در 9 بخش از جمله بهترین فیلم نامزد اسکار بود که در کنار "هتل بزرگ بوداپست" بیشترین تعداد نامزدی یک فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار بود. این فیلم چهار جایزه گرفت و ایناریتو به تنهایی برنده جایزه اسکار شد: در مقام کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده.

هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی در دالبی تیه‌تر در هالیوود اند هایلند سنتر در هالیوود برگزار شد.