سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم هشت و هفتمین جوایز اسکار صبح دوشنبه در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار شد.

جولین مور برای بازی در فیلم "همچنان آلیس" ساخته واش وستمورلند و ریچارد گلاتزر جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او در این فیلم نقش دکتر آلیس هولند استاد زبان‌شناسی دانشگاه کلمبیا را بازی می‌کند که پزشکان تشخصی می‌دهند در مراحل اولیه بیماری آلزایمر قرار دارد.

الک بالدوین و کریستن استیوارت دیگر بازیگران "همچنان آلیس" هستند که اولین بار سپتامبر پیش در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. بازی مور در این فیلم در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفت و او تا پیش از مراسم اسکار حدود 15 جایزه از جمله جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن درام همین طور جوایز بفتا، انجمن بازیگران آمریکا و انتخاب بازیگران را دریافت کرد.

مور در بخش اسکار بهترین بازیگر زن رقبای قدرتمندی چون ماریون کوتیار برای "دو روز، یک شب" و "مهاجر"، فلیسیتی جونز برای "نظریه همه چیز"، رزاموند پایک برای "دختر رفته" و ریس ویترسپون برای "وحشی" را پیش رو داشت.

مور 54 ساله که متولد فورت براگ در کارولینای شمالی است، پیش از این چهار بار برای بازی در فیلم‌های "شب‌های بوگی"، "پایان یک رابطه عاشقانه"، "دور از بهشت" و "ساعت‌ها" نامزد اسکار شده بود. او سال 2014 در جشنواره فیلم کن برای فیلم "نقشه ستاره‌ها" به کارگردانی دیوید کراننبرگ برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.